سازمان هواشناسی اعلام کرد:
ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه و بارندگی در ۱۰ استان
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه این هفته و وزش باد شدید در ۱۰ استان ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در جنوب کرمان،‌ هرمزگان،‌ جزایر واقع در تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، برخی مناطق خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

فردا در جزایر واقع در تنگه هرمز،‌ برخی مناطق کرمان،‌ هرمزگان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر ،‌ رگبار ، رعد و برق روی می‌دهد. طی امروز و فردا سایر مناطق ایران ، جوی آرام و پایدار خواهند داشت.

چهارشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی جدید به شمال‌ غرب ایران در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه این سامانه نوار غربی ایران ، دامنه‌های جنوبی البرز،‌ شمال بوشهر، غرب اصفهان و قم را فرا می‌گیرد و با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش‌ها در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی آغاز می‌شود.

جمعه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس در غرب و جنوب‌ غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکزی ایران، شرق و شمال شرق ایران بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی شده که در ارتفاعات به‌ شکل برف است.

شنبه هفته آینده در شرق و شمال‌ شرق ایران بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

طی دو روز آینده ، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران،‌ کرج،‌ اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا و در شمال غرب و سواحل دریای خزر افزایش 5 تا 7 درجه و روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش 7 تا 9 درجه‌ای دما پیش بینی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام