رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خطاب اعلام کرد:
عشقی درباره واریز سود سهام عدالت و ابهامات شفاف‌سازی کند
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواهان شفاف‌سازی رئیس سازمان بورس درباره دلیل تاخیر در واریز ۱۰ درصد سود سال ۹۹ سهام عدالت و ابهامات پرداخت در سال جاری شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن شجاعی طی نامه ای خطاب به مجید عشقی اعلام کرد: طبق طرح سهام عدالت، مقرر شد پس از پایان مهلت 10 ساله تسویه اقساط سهام عدالت از محل سود سالانه، سود نقدی مجامع شرکت های سرمایه پذیر به حساب مشمولان واریز شود. این در حالی است که سود مجامع سال مالی 98 این شرکت ها تا به این لحظه بطور کامل دریافت و به حساب 50 میلیون سهامدار عدالت واریز نشده است.

بر این اساس، لازم است در راستای شفافیت بیشتر این امر و احقاق حق جامعه 50 میلیونی سهامداران عدالت، نسبت به شفاف‌سازی و پاسخ به پرسش‌های زیر در اسرع وقت اقدام کنند:

1. اعلام نام شرکت‌هایی که با وجود برگزاری مجامع سال مالی 98 و تقسیم سود تاکنون اقدام به واریز این سود به حساب سهامداران عدالت نکرده اند. میزان این سود به تفکیک نام هر شرکت چقدر است؟ دلیل این تأخیر چیست؟ مبادی و بسترهای قانونی موجود در راستای برخورد با این دسته از تخلفات چیست؟ آیا تاکنون اقدامی قانونی توسط سازمان بورس در برخورد با این تخلفات صورت گرفته است؟ و این اقدامات در چه مرحله‌ای قرار دارند؟ و چرا اقدامات این سازمان در زمینه دریافت کامل سود سهام عدالت و برخود قانونی با شرکت‌های متخلف تاکنون با تأخیر مواجه است؟

2. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در راستای ارائه خدمات مشخص در زمینه پرداخت سود سهام عدالت، هزینه یا کارمزدی از این سهام دریافت می‌کند یا خیر؟

3. با توجه به پایان مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر مربوط به سال مالی 99، لازم است میزان سود تقسیمی مجامع هر یک از این شرکت‌ها به همراه ارزش کل سود تقسیمی سهام عدالت مربوط به این دوره اطلاع‌ رسانی شود. ضمن اعلام موارد ذکرشده، برنامه آن سازمان برای تقسیم سود سهام عدالت در سال جاری به چه نحو است؟

4. لازم است آمار دقیقی از تعداد افرادی که هنوز شماره شبای بانکی و سایر اطلاعات را برای دریافت سود در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند اعلام و اقدامات آن سازمان در راستای اطلاع‌رسانی و دریافت این اطلاعات اعلام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام