عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس مطرح کرد:
برنامه دولت برای کاهش ضرر سهامداران + علل نوسانات اخیر
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به علل نوسانات اخیر گفت: دولت در صدد است از طریق تصمیمات مثبت، زمینه کاهش ضرر و زیان سهامداران در بازار سهام را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده درباره علت تداوم ریزش های شاخص بورس که امروز هم با افت بیش از 11 هزار واحدی ، آماده عقب نشینی به کانال 1.3 میلیونی شده به ایرنا گفت: طی یکی دو سال گذشته، برخی نوسان‌ها شکل گرفت و با وجود اقدامات دولت برای کاهش هیجان ، تغییر مشهودی ایجاد نشد.

وی افزود: از زمان منفی شدن بورس، دولت همه تلاش را بکار گرفت تا نوسانات را به حداقل برساند و روند بازار را متعادل کند. دولت در صدد است از طریق تصمیمات مثبت، زمینه کاهش ضرر و زیان سهامداران را فراهم کند. این امر موجب امیدواری‌ برخی فعالان بازار برای بهبود روند معاملات شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اما در کنار تلاش دولت نباید از این موضوع غافل ماند که بخشی از نوسانات اخیر مربوط به برخی سیاست‌های خارجی است که تاثیر آن بر بورس خارج از حیطه اختیارات مسئولان است. ترس و نگرانی سهامداران ، دیگر مشکل بوده که موجب شده سهامداران با اعلام هر خبر منفی واکنش نشان دهند و باعث ایجاد هیجان می‌شوند. مجلس امیدوار است با همکاری سرمایه گذاران و فعالان بازار، اعتماد به بازار را برگردانده تا شاهد رونق دوباره تالار شیشه ای باشد.

علیزاده عنوان کرد: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی هم در حالی بر معاملات بورس اثر گذاشته که مجلس از مدت‌ها قبل به دنبال آن بود اما دولت باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد که این برنامه به ضرر مردم و قشر ضعیف جامعه نباشد. حذف این رانت از اقتصاد دنبال می شود اما دولت باید جایگزینی را برای تزریق یارانه‌ها به مردم مدنظر داشته باشد که در این صورت حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی کم خطر خواهد بود و نمی تواند زمینه‌ساز ایجاد مشکل برای مردم باشد.

انتهای پیام