معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد:
طرح جدید بنزینی با تخصیص ۲۰ لیتر به هر کد ملی و با وعده عدم گرانی
معاون وزیر اقتصاد از اختصاص ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به هر کد ملی خبر داد که ممکن است با نظر وزارت نفت تغییر کند اما هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد هادی سبحانیان درخصوص تبعات تورمی طرح جدید بنزینی به ایلنا گفت: این طرح برای جامعه به درستی تبیین نشده‌ است. در این طرح دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و تنها قرار است ساز و کار تخصیص تغییر کند و به جای تخصیص یارانه‌ای به خودرو به افراد و خانوار اختصاص داده‌ شود.

وی افزود: در این طرح برنامه ایی برای گرانی نیست. بنابراین  صحبت از آثار تورمی نادرست است. در طرح جدید، افرادی که پیش از این سهمیه بنزین نداشتند سهمیه دریافت می کنند. بنابراین اعلام تبعات تورمی این طرح ، انحرافی است. این طرح ابتدا بصورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا شده و اجرایی طرح هم توسط دو وزارتخانه نفت و نیرو باید انجام شود. وزارت اقتصاد هم به عنوان هماهنگ کننده نقش را ایفا می‌کند.

سبحانیان ادامه داد: آنچه برای طرح جدید بنزینی مصوب و ابلاغ شده، اختصاص 20 لیتر بنزین سهمیه‌ای به هر کد ملی است که ممکن است با نظر وزارت نفت تغییر کند. در این طرح، دولت انبوهی از افرادی که خودرو ندارند و از این یارانه محروم هستند، می‌بیند. دولت به سمت سیاست‌های یک شبه نخواهد رفت و با ایجاد آمادگی کامل بین مردم و مجری اجرای طرح به اجرا می‌رسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام