نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه ۱۴۰۱ از نگاه نماینده مجلس
نماینده مجلس نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال آینده را از جمله مالیات بر سرمایه، ثبت اموال مازاد شرکت‌ها و ابهام در رابطه مالی شرکت ملی نفت با دولت اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی بیگی‌نژاد درباره نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال آینده به تسنیم گفت : حمایت از بخش خصوصی برای ورود به طرح ها ، مالیات بر سرمایه و شکل‌گیری پنجره واحد در تصمیم‌گیری‌ها که در تبصره 7 آمده از جمله نقاط قوت لایحه به شمار می روند.

وی افزود: همچنین توسعه علمی کشاورزی با توجه به کشاورزی قراردادی که در لایحه آمده ، موضوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اجرا، نظام یکپارچه اطلاعاتی و حمایت از کشت فرا سرزمینی از سایر نقاط قوت این لایحه است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ثبت اموال مازاد تمام شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی و افزایش نقش ترانزیت موارد مهمی هستند که در بودجه لحاظ شده اند.

بیگی‌نژاد خصوص نقاط ضعف این لایحه هم گفت: در حوزه انرژی ، دولت پیشنهاداتی درباره قیمت نفت، تامین گاز و فروش نفت در قالب لایحه بودجه 1401 ارائه کرده که امکان دارد در جلسات کمیسیون تلفیق این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان تعادلی در این حوزه برقرار کرد.

وی افزود: رابطه مالی شرکت ملی نفت با دولت هم در بودجه چندان شفاف نیست. همچنین به موضوع گاز LPG ( مایع ) و گاز فلر توجه نشده که در جلسات کمسیون تلفیق به این موضوعات پرداخته خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام