در جلسه دیروز رخ داد :
تصمیم مثبت دولت برای نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و چند صنعت+ قیمت خرید برق
هیأت دولت در تصمیمی مثبت و جدید ، نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و، پتروپالایشی ها، فولادی ها و سیمانی ها را به همراه قیمت خرید برق ، اصلاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هیأت دولت به ریاست ابراهیم رئیسی و در پی نگرانی مدیران شرکت ها و فعالان بازارسرمایه از نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و تعیین قیمت خرید برق در جلسه دیروز ، اقدام به اعمال اصلاحاتی کرد .

به این ترتیب مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درخصوص نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، اصلاح و مقرر شد  روش محاسبه نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها مانند سال جاری محاسبه و اعمال شود.

همچنین نرخ گاز سوخت پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع پایین دستی، شرکت های احیای فولاد و مصارف مربوط به یوتیلیتی شامل برق، آب، اکسیژن و غیره ، معادل ۴۰ درصد نرخ خوراک گاز پتروشیمی خواهد بود. برای شرکت های سیمانی و سایر صنایع هم معادل ۱۰ درصد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تعیین شد. معادل کاهش در منابع ناشی از این تصمیم نیز باید به صورت کاهش در مصارف تبصره ۱۴ اعمال شود.

علاوه بر این هیأت وزیران به منظور تأمین نظر مجلس درخصوص آیین نامه اجرایی بند ب ماده ۴۴ قانون برنامه ششم توسعه، موضوع تعیین قیمت خرید برق با توجه به ساز و کار بازار در بورس با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح این آیین نامه موافقت کرد.

طبق این اصلاحیه، وزارت نیرو موظف است به منظور افزایش بازدهی و ضریب بهره وری نیروگاه‌ها، نسبت به صدور موافقتنامه اصولی یا انعقاد قرارداد خرید برق برای طرح‌های احداث نیروگاه‌های جدید با بازدهی ۵۵ درصد تا ۶۰ درصد اقدام و قیمت برق را با توجه به ساز و کار بورس تعیین کند.

تصویب آیین نامه اجرایی استرداد مالیات و عوارض کالاهای همراه مسافران و بلیت پروازهای خارجی گردشگران خارجی خریداری شده از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ، دیگر تصمیم جلسه بود .

انتهای پیام