اولین گزارش از تصادف زنجیره ای ۶۰ خودرو به روایت دبیر انجمن خودروسازان
دبیر انجمن خودروسازان ، درباره حادثه تصادف زنجیره ای ۶۰ خودرو در بهبهان که منجر به فوت و جارحت تعدادی از سرنشینان شده ، توضیحاتی ارائه کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد نعمت بخش درباره حادثه تصادف بهبهان به تسنیم گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این سانحه ، 60 خودرو به هم برخورد کرده که باعث فوت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شده است.

وی افزود: 15 خودروی حادثه دیده متعلق به ایران خودرو و 23 مورد به شرکت سایپا تعلق داشت. در بخش خودروهای سایپا دو وانت نیسان ، 3 پیکاپ ، 3 خودروی ال 90 و 15 پراید دچار سانحه شده‌اند . در مجموع عدم آسیب دیدگی خودروهای ال 90 از رو به رو باعث شده ، ایربگ‌های آنها عمل نکند. از میان 15 خودروی پراید هم 11 خودرو به دلیل سال ساخت تولید ، فاقد ایربگ بودند.

این مقام صنفی ادامه داد: سایر محصولات ایران خورو شامل سمند ال ایکس، پارس سال، پژو 405 ، سمند ای اف سون و سورن دارای دو ایربگ و تک ایربگ بودند. در مجموع یک خودروی سمند سورن مدل 91 دارای دو ایربگ با توجه به شرایط برخورد با باز نشدن ایربگ مواجه شد . سمند ال ایکس هم به شدت دچار حریق شده است .

نعمت بخش گفت: اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این تصادف از عقب دچار حادثه شده و به همین دلیل ایربگ‌ها باز نشده اند . البته براساس قوانین اگر سرعت فاصله دو خودرو در حادثه کمتر از 15 کیلومتر باشد ، ایربگ آنها باز نمی شود. برخی خودروهای این حادثه بعد از تصادف خاموش بوده و طبیعی است که ایربگ عمل نکند.

وی افزود: خودروی هیوندایی هم در این تصادف دچار حادثه شده و به دلیل شرایط برخورد با باز نشدن ایربگ مواجه شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام