نظر عشقی درباره آینده رمزارزها و استفاده از بلاکچین تا ۲ سال آینده
رییس سازمان بورس با اشاره به تصمیم گیری برای رمزارزها به عنوان دارایی گفت:این حوزه باید در چند بعد توسط نهاد رسمی، بررسی و ۲ سال آینده استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی در همایش انجمن مالی اسلامی گفت: رمزارزها را می توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد و از آن به عنوان ارز یا دارایی بحث کرد. اگر رمز ارز را به عنوان ارز در نظر گرفت، سیاست گذاری و نحوه استفاده و توسعه آن با بانک مرکزی و سازمان بورس است اما طبق قانون، ورودی به آن وجود ندارد.

وی افزود: تحولات بازار رمزارزها سرعت زیادی دارد. در اتحادیه اروپا و سایر مراجعی که در خصوص ابزارها اظهار نظر می کنند، دارایی بودن رمز ارزها مطرح است و از نظر اینکه این پدیده به عنوان دارایی تلقی شود در حوزه ناظر بازار سرمایه قرار می گیرد. باید شورای فقهی بانک مرکزی و سازمان بورس در این زمینه بحث کنند تا با تحولات این حوزه متناسب با دستورالعمل ها و ابزارهایی که می توان بر روی این پدیده اظهار نظر کرد، تصمیم گیری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: حوزه رمز ارز باید در چند بعد استخراج، معاملات، پلت فرم‌ها، انتشار در بازار داخلی توسط یک نهاد رسمی مورد بررسی قرار گیرد. در خصوص باقی موارد، پیشنهادهایی باید ارائه و تصمیم گیری شود. برای استخراج رمز ارزها قوانین مشخصی بر عهده وزارت صنعت برای صدور مجوز و راه اندازی مراکز استخراج قرار دارد اما برای باقی موارد موضع مشخصی از سوی قانونگذار و سیاست‌گذار ارائه داده نشده است.

عشقی با بیان اینکه کل جمعیت ایران مستقیم و غیرمستقیم در بازار سرمایه حضور دارند، ادامه داد: استفاده از برخی الگویتم‌های اجماع مانند بلاکچین یا سایر الگوریتم‌هایی که در حال توسعه هستند در فرآیندهای بازار سرمایه باید مورد نظر قرار گیرد. تا ۲ سال آینده باید از این فناوری ها استفاده شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام