برای ۹ ماه سال:
ذوب آهن ۳۶۰ ریال سود محقق کرد / توضیحاتی درباره گردش موجودی کالا
ذوب آهن با انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده ۹ ماهه، ۳۶۰ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرد و با رشد ۱۲۰ درصدی روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ذوب آهن با سرمایه اسمی 6.1 هزار میلیارد تومانی، صورت های مالی حسابرسی نشده 9 ماه سال مالی جاری را منتشر کرد.

براین اساس، "ذوب" طی این مدت بالغ بر 25.4 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، 2.2 هزار میلیارد تومان سود خالص و 360 ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد 92، 120 و 120 درصدی روبرو شده است.

همچنین منصور یزدی زاده مدیرعامل "ذوب" در خصوص گردش مقداری - ریالی موجودی کالا در فرم خلاصه اطلاعات گزارش تفسیری اعلام کرد: با توجه به اینکه در شرکت ذوب آهن بیش از ۹۰۰ نوع محصول شامل محصولات اصلی و فرعی تولید می شود اما در سامانه کدال به دلیل تعداد زیاد گزینه های تولیدی، امکان ارائه ریز مقادیر تولید و فروش کلیه محصولات نیست، تولید بصورت گروه بندی شده گزارش می شود.

به عنوان مثال در گروه تیرآهن بیش از ۵۰ نوع تیرآهن تولید می‌شود که هر یک از آنها دارای نرخ و مقدار متفاوتی در موجودی ابتدای دوره، تولید طی دوره، کالای فروش رفته و پایان دوره است. در حالی که در سامانه کدال کلیه تیرآهن های تولیدی در یک ردیف نشان داده شده که نرخ نخست دوره، نرخ تولید و نرخ موجودی پایان دوره، میانگین انواع تیرآهن های تولید شده در آن دوره است. این کار باعث می‌شود نرخ کالای آماده برای فروش با نرخ کالای فروش رفته و نرخ پایان دوره گروه تیرآهن یکسان نباشد.

صورت های مالی شرکت در تمام دوره های شش ماهه و سالانه توسط حسابرسان مستقل که مورد اعتماد سازمان بورس هستند، مورد حسابرسی قرار گرفته و تمام موازنه ها اعم از موازنه مواد اولیه و محصولات در جریان ساخت و ساخته شده بصورت دقیق و برحسب ریز اطلاعات ثبت شده در سیستم ERP ، حسابرسی شده و با تمام استانداردهای حسابداری مطابقت داده می شود و بعد از تایید حسابرس مستقل، صورت های مالی در سامانه کدال به عنوان صورت های مالی حسابرسی شده ثبت می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام