معاون فناوری بانک مرکزی اعلام کرد:
راه انداری رمز ریال آزمایشی در فضای دیجیتال / واردات کالا با استفاده از رمزارز
معاون فناوری نوین بانک مرکزی گفت: رمز پول بانک مرکزی با نام رمز ریال بصورت آزمایشی بزودی راه اندازی می‌شود که در فضای دیجیتال منتشر و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهران محرمیان در حاشیه مراسم هفتمین همایش مالی اسلامی گفت: موضوع رمز ارز ذی‌نفعان و متولیان متعددی دارد و موضوع آن به معاونت اقتصادی رئیس جمهور سپرده شده و جلسات متعددی برگزار شده که امید می رود در هفته‌های آینده خبرهای مثبتی منتشر شود.

وی افزود: مواد قانونی نیز در حال پیشرفت است و همگرایی مطلوبی بین قوای مختلف انجام می‌شود. در مسائل شرعی با توجه به اعتماد رهبری به متخصصان به زودی راهکارهایی خواهیم داشت. برای حل تناقض بین تمرکز زدایی و موضوع حاکمیت پول کشورها، راهکار رمز پول ملی کشورها از سوی بانک مرکزی مطرح شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در بانک مرکزی از چند سال گذشته این موضوع مطرح و اقدامات فنی انجام و مقررات در شورای پول و اعتبار نیز تصویب شده است. به زودی مرحله آزمایشی رمز پول بانک مرکزی با نام رمز ریال اجرا می‌شود که بصورت اسکناس است اما در فضای دیجیتال منتشر و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

محرمیان درباره استفاده از رمز ارز در واردات کالا توضیح داد: مصوبه مرداد ماه هیات وزیران استفاده از رمز ارز در واردات است که آیین‌نامه‌های اجرایی در حال تدوین است و به زودی اجرا و جزییات اعلام می‌شود.  هدف این است افرادی که می‌خواهند در واردات از رمز ارز استفاده کنند، مشکلی نداشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام