رئیس کمیته تجارت خارجی اعلام کرد:
آمادگی هند برای حمایت از چند صنعت بورسی و عرضه خودرو برقی۱۰ هزار دلاری
رئیس کمیته تجارت خارجی هند از امکان همکاری با ایران در صنایع غذایی، دارویی، نساجی، خودرو و عرضه خودروهای برقی ۱۰ هزار دلاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ویجی مهتا در جریان جلسه با رئیس و جمعی از مقامات اتاق بازرگانی استان البرز اعلام کرد: اتاق بازرگانی PHD هند با حدود ۱۵۰ هزار عضو به عنوان صدای صنعت و تجارت در قالب یک سازمان غیر انتفاعی فعال است و روابط مناسبی با سازمان‌ها و نهادهای بین المللی دارد.

براساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی هند بر اساس ارزیابی بانک جهانی حدود ۹ درصد است و سرمایه گذاران خارجی حتی از بزرگترین کشورهای پیشرفته اقتصادی دنیا از جمله چین درحال سرمایه گذاری هستند. همچنین با ۲۴۰ میلیون مسلمان به دنبال گسترش سطح روابط با دیگر کشورهای اسلامی بوده و پذیرش روپیه از سوی ایران منجر به تسهیل معاملات تجاری و سرمایه گذاری دو کشور می‌ شود.

هند در زمینه نرم افزار و آی تی هم توانمند بوده و با توجه به فعالیت ۵۱ شرکت دارویی در البرز ، فرصت تعاملات تجاری وجود دارد. وجود ۵۴۰ شرکت فعال هندی در زمینه صنایع غذایی از دیگر فرصت های همکاری با ایران است. در حوزه نساجی نیز باید بر گسترش روابط ایران و هند بیشتر متمرکز شد.

درباره اهمیت تامین مایحتاج گروه‌های خودروسازی ایرانی، هند با بیش از ۴ هزار شرکت قطعه ساز می‌تواند از صنعت خودروی ایران حمایت کند. از سویی خودروهای برقی پنج نفره و با قدرت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر و قیمت بیش از ۱۰ هزار دلاری تولید می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام