موسسه آکسفام اعلام کرد:
افزایش میلیاردرهای جهان به 2700 نفر و هشدار به فقر مطلق 263 میلیون نفر
موسسه آکسفام با اعلام افزایش میلیاردرهای جهان به 2700 نفر از دولت های جهان خواست برای مقابله با گسترش فقر و نابرابری پس از کرونا ، اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، موسسه آکسفام در نشست سالیانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس از دولت های جهان خواست برای مقابله با گسترش فقر و نابرابری اقدامات فوری و لازم را اتخاذ کنند و هشدار داد بحران شیوع ویروس کرونا از یک سو و رشد فزاینده قیمت انرژی و مواد غذایی، فشار زیادی را به میلیون ها نفر در سراسر جهان وارد کرده و موجب رشد فقر و نابرابری شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد میلیاردرهای جهان نسبت به سال 2020 میلادی 573 نفر افزایش یافته و به مرز 2700 نفر رسیده است. مجموع کل ثروت این افراد با 3.8 تریلیون دلار افزایش بالغ بر 12.7 تریلیون دلار شد. فعالان بخش انرژی و مواد غذایی به واسطه رشد قیمت کامودیتی ها با افزایش چشمگیر درآمد و ثروت روبرو شده اند.

بحران کرونا، رشد نابرابری و افزایش قیمت مواد غذایی موجب شده تا بیش از 263 میلیون نفر در سراسر جهان به فقر مطلق گرفتار شوند. افزایش قیمت کامودیتی و رشد فشارهای تورمی موجب شده تا هزینه زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان رشد چشمگیری داشته‌باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام