رئیس سازمان خصوصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی توضیح داد:
آخرین وضعیت بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس در فرابورس و نحوه هزینه منابع
رئیس سازمان خصوصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی با اعلام آخرین وضعیت بازگشایی نماد و نحوه هزینه منابع حاصل از افزایش سرمایه استقلال و پرسپولیس از عدم رسمیت انتخاب دو عضو هیات‌ مدیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربانزاده با بیان اینکه برخی هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نسبت به قراردادهای منعقده با بازیکنان و مربیان دغدغه دارند به ایسنا گفت: از زمان ورود به بازار سرمایه، دو باشگاه باید رویدادهای عمده مالی را در سایت کدال افشا و متن کامل همه قراردادها را علاوه‌ بر تنظیم‌گران تخصصی مانند سازمان لیگ و... به شرکت فرابورس و سازمان خصوصی‌سازی ارائه کنند.

وی افزود: منابع حاصل از افزایش سرمایه دو باشگاه بصورت کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری شده و هیات‌مدیره باشگاه اختیار دارد از محل سود ماهانه این سرمایه‌ گذاری هزینه کند اما نمی‌تواند از اصل منابع و تسهیلاتی که به پشتوانه این منابع اخذ می‌کنند در امور جاری استفاده کند. در واقع حداقل ۶۵‌ درصد را سرمایه‌ گذاری تا سقف ۲۵‌ درصد برای بازپرداخت بدهی‌های معوق و تا سقف ۱۰‌درصد برای بازارگردانی سهام هزینه کنند. بنابراین برای پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان نمی‌توانند از اصل این منابع استفاده و باید از منابع دیگر باشگاه اعم از کار‌گزاری و حمایت گری و... استفاده کنند.

این مقام مسئول درباره بازگشایی ‌نماد دو باشگاه هم توضیح داد: برای بازگشایی ‌نماد باشگاه استقلال همه امور انجام‌ شده و صرفا متوقف بر اعلام نظر حسابرس درباره صورت‌های مالی ۶‌ ماهه اصلاحی است که امید است این هفته بازگشایی صورت پذیرد. پرسپولیس کمی عقب‌تر از این مراحل است و برای مستندسازی تلاش می‌کند. 

قربانزاده ادامه داد: اخبار منتشره مبنی‌ بر انتخاب یا انتصاب دو عضو هیات‌مدیره از آنجا که هنوز تشریفات مجمع انجام نشده رسمیت ندارد. تا قبل ورود به بازار سرمایه، شرکت ۱۰۰ درصد دولتی بود و انتخاب هیات‌مدیره به پیشنهاد وزارت ورزش و تایید دو عضو دیگر مجمع یعنی وزیر اقتصاد و دادگستری صورت می‌گرفت. اما بعد ورود به بازار سرمایه از آنجا که دو باشگاه سهامداری غیر از دولت دارند، باید تشریفات بر‌گزاری مجمع رعایت و اطلاعیه ۱۰ روز پیش از بر‌گزاری مجمع منتشر شود و در دستور کار انتخاب اعضای هیات‌مدیره قرار گیرد که این اتفاق هنوز رخ نداده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام