با اعلام ستاد امر به معروف خراسان رضوی و پلیس فتا:
عکس‌های غیرمجاز در فضای مجازی ممنوع شد/ مقابله با لایوهای غیراخلاقی
ستادامر به معروف خراسان رضوی از ممنوعیت عکس‌های غیر مجاز و بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی خبر داد و مقابله با لایوهای غیراخلاقی شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی رضایی دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی اعلام کرد: در بخشی از طرح‌ کنترل حجاب و عفا، بررسی عکس پروفایل در فضای مجازی مطرح شده و کارمندان دستگاه‌های مختلف نباید از عکس‌های غیر مجاز و بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی استفاده کنند.

وی ادامه داد: سال ۸۵ طبق مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه موظف شدند وظایفی را در حوزه عفاف و حجاب انجام دهند. این مصوبه تا به امروز به درستی اجرا نشده بود. ستاد امر به معروف به عنوان یکی از این نهادهای ناظر به طور جدی کار را در مشهد آغاز کرده و قرارگاه ۲۱ تیر در این راستا ایجاد شد.

رضایی افزود: همه دستگاه‌ها از جمله درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و… مورد بازدید و کارمندان آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تا 21 تیر روز عفاف و حجاب این طرح باعث بهبود وضعیت حجاب در دستگاه‌های مختلف خواهد شد.

سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا هم از تشدید شناسایی و مقابله با لایوهای غیراخلاقی در سراسر ایران خبر داد و گفت:تاکنون ۷ نفر دستگیر و دو واحد صنفی متخلف پلمب شدند و ۲۰ کارت بانکی متخلفان نیز به علت استفاده برای کلاهبرداری مسدود شد.

وی ادامه داد: علت اصلی ارتکاب جرم این افراد، کسب درآمد مالی هنگفت و سپس به انحطاط اخلاقی کشاندن کاربران است. مرتکبان اینگونه جرایم، ضمن حضور در اماکن ورزشی خصوصی بویژه استخر، اقدام به اجرای لایوهای غیراخلاقی در اینستاگرام می‌کنند که ضمن دستگیری مجرمان با صاحبان سالن‌های ورزشی متخلف برخورد شد.

براساس این گزارش، سه کافه مختلط در قم هم به علت تخلف‌های متعدد از جمله کشف حجاب و موضوعات دیگر پلمب و صاحبان کافه‌ها برای برخورد قانونی به اداره اماکن احضار شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام