هوای تهران و کرج با شاخص ۳۹۵ و ۵۰۰ خطرناک شدند/ خوزستان هم نیمه تعطیل
هوای تهران و کرج با شاخص ۳۹۵ و ۵۰۰ وارد شرایط خطرناک شدند و آلودگی هوای استان خوزستان منجر به تعطیلی چند شهر و تاخیر دو ساعته شروع بکار چند شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آلودگی هوا که منجر به تعطیلی امروز ادارات و مهدهای کودک و مقاطع تحصیلی تهران و البرز و چند استان دیگر شده امروز تشدید شده و هوای تهران با شاخص ۳۹۵ در شرایط خطرناک قرار دارد و کیفیت هوای کرج نیز خطرناک اعلام شده و در ایستگاه فرهنگسرای کرج و ایستگاه مترو به ۵۰۰ و ۳۷۹ رسیده است.

بر اساس این گزارش، شاخص آلودگی شهرستان های اشتهارد، فردیس و ساوجبلاغ نیز ۲۶۵، ۲۱۵ و ۲۳۷ گزارش شده که بیانگر وضع کیفی بسیار ناسالم این شهرستان‌ها است.

همچنین آلودگی هوای استان خوزستان هم موجب تعطیلی امروز ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، شوش و کرخه شد. همچنین زمان شروع فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، دزفول، اندیمشک، شوش، کرخه، شوشتر، گتوند، دشت آزادگان و هویزه با ۲ ساعت تاخیر شروع شد.

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در شمال‌شرق و برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، سمنان، قزوین، قم، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و یزد وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آسمان جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب شرق هرمزگان هم با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه خواهد شد.

انتهای پیام