برای خرداد رقم خورد:
گزارش شاپرک از ۳.۷ میلیارد تراکنش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی
طبق آخرین گزارش شاپرک، ۳.۷ میلیارد تراکنش در خرداد از طریق بیش از ۸.۵ میلیون کارتخوان فروشگاهی، ۱۴۴ هزار ابزار موبایلی و ۴۰۲ هزار ابزار پذیرش اینترنتی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق گزارش شاپرک، خرداد ماه بیش از 3.7 میلیارد تراکنش انجام شد که نسبت به اردیبهشت و مدت مشابه سال قبل با رشد 4 و 11 درصدی روبرو شد.

بر اساس این گزارش، تغییرات مبلغی تراکنش ها حاکی از افزایش 8.60 درصدی نسبت به ماه قبل و رسیدن به 725.1 هزار میلیارد تومان است. این در شرایطی است که رقم مذکور نسبت به خرداد سال گذشته بیش از 31 درصد رشد داشت.

سهم ابزارهای پذیرش از تراکنش‌ها

در این دوره 92.29 درصد کل تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بود و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با 4.82 درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با 2.89 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

تعداد هر یک از ابزارهای فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی نسبت به ماه قبل با افت همراه بود. به گونه ای که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی با رشد 3.29 درصدی نسبت به اردیبهشت به رقم 402.9 هزار رسید. بنابراین مجموع تعداد ابزارهای اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی در سومین ماه سال به رقم 9.07 میلیون رسید که نسبت به ماه قبل، 0.93 درصد کاهش داشت.

مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار نیز نشان می دهد سهم کارتخوان های فروشگاهی از بازار 93.97 درصد بود که ماه قبل 94.04 درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار به 1.59 درصد رسید که نسبت به دومین ماه سال، کاهش یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام