واکنش روزنامه دولت به کاهش محبوبیت رئیسی به ۲۸ درصد
روزنامه دولت در واکنش به یک نظرسنجی، کاهش محبوبیت رئیسی به ۲۸ درصد را دروغ خواند و اعلام کرد: ۶۹ درصد مردم از زندگی لذت می برند و ۵۲ درصد هم مقصر همه مشکلات را دولت قبل می دانند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه ایران در واکنش به نظرسنجی گروه استاسیس اعلام کرد: برخی منتقدان داخلی دولت با تکیه بر نظرسنجی‌ های غیرمعتبر مراکز و مؤسسات غربی، نتایج کاملاً معکوسی را به جامعه مخابره می‌کنند. در صورتی که کاهش محبوبیت رئیسی به ۲۸ درصد دروغ است و ۶۹ درصد مردم از زندگی لذت می برند و ۵۲ درصد هم مقصر همه مشکلات را دولت قبل می دانند.

بر اساس این گزارش، یافته‌های پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های نهادها و مؤسسات معتبر داخلی، روایت دیگری از ایران دارد. این روایت، نه همه مشکلات را رفع شده تلقی می‌کند، نه ادعا می‌کند همه ایرانیان از هر جهت از وضع فعلی راضی‌اند. بلکه هم کاستی‌ها را بیان می‌کند و هم روی مشکلات طیف‌های مختلفی از مردم انگشت می‌گذارد.

این داده‌ها که حاصل تحلیل نتایج آخرین نظرسنجی‌های معتبر در خرداد و تیر سال جاری است، نشان می‌دهد درک مردم از شرایط عمومی ایران نظیر علت مشکلات اقتصادی، مقابله با کرونا، سیاست خارجی، شادکامی و رضایت‌مندی عمومی، واقع بینانه است. درست برخلاف نظرسنجی ادعایی مؤسسه امریکایی که گویی از کشوری دیگر گزارش می‌دهد.

هرچند دولت سیزدهم از بیان همه مشکلات به ارث رسیده از دولت گذشته استنکاف می‌کند اما یافته‌های نظرسنجی و افکارسنجی نشان می‌دهد مردم نسبت به این میراث وقوف دارند. نتایج نظرسنجی‌های مراکز معتبر نشان می‌دهد ۵۲ درصد مردم معتقدند در دهه گذشته، تدابیر و اقدامات مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی صورت نگرفته است.

مطابق یافته‌های این مراکز افکارسنجی، بیش از ۸۳ درصد مردم عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با کرونا را موفق ارزیابی می‌کنند. ضمن اینکه ۷۴ درصد از مردم نیز اعلام کردند از وضعیت بهداشت و درمان رضایت دارند.

یافته‌های نظرسنجی‌های مراکز معتبر داخلی، وضعیت کاملاً متفاوتی در زمینه رضایت عمومی یا شادی ایرانیان در زندگی ارائه می‌کند. برخلاف سیاه‌نمایی مؤسسه‌های خارجی و تکرار آن از سوی برخی غربگرایان داخلی، بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال جاری میانگین نمره شادکامی ۶۴.۴۱ از ۱۰۰ بود.

در سنجه‌های "خودم را فردی فعال و تأثیرگذار می‌بینم" با امتیاز ۷۲.۳، "نسبت به آینده امیدوار هستم" با امتیاز ۶۹.۴ "از زندگی لذت می‌برم" با امتیاز ۶۸.۷ و "احساس می‌کنم زندگی ارزشمندی دارم" با نمره ۶۸.۵ از ۱۰۰، نشان می‌دهد ایرانیان در محدوده انسان‌های شاد قرار دارند.

درعین حال، نتایج یک نظرسنجی درباره سنجش میزان رضایتمندی عمومی در خرداد سال جاری انجام شده، نشان می‌دهد ۷۵ درصد مردم در سطح زیاد و تا حدی زیاد در زندگی احساس آرامش می‌کنند.

در این رابطه، ۹۱ درصد در سطح زیاد و تا حدی زیاد از سازگاری و همدلی در خانواده رضایت دارند و ۸۰ درصد معتقدند مردم در کارهای خیر شرکت کرده و به یکدیگر کمک می‌کنند. حدود ۷۶ درصد نیز به طور زیاد و تا حدی زیاد معتقدند مردم در مراسم و مناسبت‌های مذهبی شرکت می‌کنند. بیش از ۶۵ درصد مردم هم تأکید داشتند مردم در روابط اجتماعی با یکدیگر با تحمل و مدارا رفتار می‌کنند و ۷۰ درصد نیز از تأمین امنیت عمومی اعلام رضایت کرده‌اند.

این نتایج نشان می‌دهد ایران، همچنان جامعه‌ای پایدار و امیدوار به آینده است. اگر بنابر صحت نظرسنجی‌های خارجی بود، امروز از پایداری و یکپارچگی ایران نشانی باقی نمی ماند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام