مشاور رییس سازمان بورس اعلام کرد:
رشد ۲۵۰۰ درصدی ارزش سهام عدالت و تداوم ممنویت فروش/ توصیه به مردم
مشاور رییس سازمان بورس با اعلام رشد ۲۵۰۰ درصدی ارزش سهام عدالت و بازدهی مناسب برای مردم، گفت تصمیمی بر فروش مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیمان حدادی درباره آخرین وضعیت فروش سهام عدالت در بورس به ایرنا گفت: هیچ خبری در زمینه آغاز فروش مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت نیست و تصمیمی هم از سوی مسئولان گرفته نشده است. ماهیت سهام عدالت از همان ابتدا نگهداری بود تا امکان دریافت سود سالانه و همچنین توثیق برای دریافت وام بانکی باشد.

وی افزود: اگر تخصیص سهام به مردم با امکات فروش بود، ارزش ۵٠٠ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی، نقدا" به مردم داده می شد اما هدف سیاست‌گذار در سال ٨۵ ، تخصیص سهام برای دریافت سود و منفعت پایدار به مردم بود. بنابراین سهام عدالت ارزنده بوده و مردم هر ساله می‌توانند از محل سود آن منتفع شوند و مانند سال گذشته به اندازه ارزش اسمی یک میلیون تومانی سود بگیرند.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت، استراتژیک بوده و سودآوری آنها روزبروز بهتر می‌شود. بنابراین مردم باید اقدام به نگهداری سهام کنند. در این میان ارزش سهام عدالت از آذر ۹۶ و از زمان تخصیص سهام به مردم بیش از ۲۵ برابر شده و ارزش ۵۳۲ هزار تومانی به حدود ۱۴ میلیون تومان رسید و حتی بازدهی با در نظر گرفتن تورم ، رشد بسیار مناسبی داشت.

به گفته حدادی جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند که قرار است به این افراد تعلق گیرد. مابقی افراد باید مورد بررسی قرار گیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام