توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب و وزارت بهداشت:
شایعه آلودگی آب شرب تهران و چند استان به وبا تکذیب شد
شایعات آلودگی آب شرب برخی استان های ایران از جمله تهران به وبا ، تکذیب و اعلام شد آب شرب از طریق ۸۹ آزمایشگاه تخصصی پایش و کنترل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس در پی انتشار شایعه آلودگی آب برخی مناطق به وبا، فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب به ایرنا گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب، شایعه آلودگی آب شرب به باکتری وبا را تکذیب کرده و وزارت بهداشت بر کیفیت آب نظارت داشته و موضوع آلودگی آب صحت ندارد.

براساس این گزارش، شرکت آب و فاضلاب تهران نیز اعلام کرد: تمام تلاش آن است تا با رعایت و حفظ موازین و قوانین استانداردها، آب آشامیدنی سالم و با کیفیت مطلوب را برای مردم تهران، تأمین و توزیع کند. در این چارچوب طبق الزام استاندارد از تمام نقاط مختلف شبکه توزیع آب آشامیدنی، مخازن ذخیره آب، آب خام ورودی به تصفیه‌خانه‌ها، فرایند تصفیه، آب خروجی از تصفیه‌خانه‌ها و آب منابع تأمین‌کننده اعم از سطحی و زیرزمینی، نمونه‌برداری و با انجام آزمایش‌های روزانه شامل کلرسنجی، باکتریولوژی، بیولوژی، ویروس، فیزیک و شیمیایی، مواد آلی و فلزات سنگین با تواتر زمانی منظم از طریق ۸۹ آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب پایش و کنترل می‌شود.

همچنین با توجه به نظارت وزارت بهداشت انجام نمونه‌ برداری‌های مشترک توسط نمایندگان کنترل کیفیت آب استان تهران با نمایندگان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و خدمات درمانی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز با تواتر زمانی ماهانه در صورت بروز هرگونه مشکل در کیفیت آب مصرفی شهروندان این وزارتخانه مستقیما نظارت خواهد کرد.

باکتری عامل بیماری وبا در آب های کلردار از بین می‌رود. مقدار کلر آزاد باقیمانده در آب آشامیدنی استان تهران مطابق رهنمودهای بهداشت جهانی در محدوده مطلوب ۰.۸_ ۰.۵ میلی گرم بر لیتر است و آزمون های کنترل کیفیت آب نیز موید آن است که  آب آشامیدنی مناطق تحت پوشش آبرسانی استان تهران سالم و قابل آشامیدن است. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی از نظر آلودگی آب تهران به باکتری بیماری وبا نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام