وعده عشقی به استفاده از شاخص جدید بورس، ادامه تغییر دامنه نوسان و ...
رئیس سازمان بورس وعده بررسی پیشنهاد‌اتی برای بهتر شدن شاخص، ادامه تغییرات فصلی دامنه نوسان و پذیرش شرکت‌های دانش بنیان و تغییر فرآیند سهام عدالت داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی از بررسی پیشنهاد‌هایی برای بهتر شدن شاخص کل خبر داد و به صدا و سیما گفت: شاید شاخصی جدید ایجاد شود تا قابل اتکا و نشان دهنده حال و روز بهتر بازار باشد.

وی افزود: تغییرات دامنه نوسان بصورت فصلی ادامه خواهد داشت تا نقاط ضعف مربوط به تشکیل صف از بین رود. شاید این دامنه نوسان بیشتر یا کمتر از ۱۰ درصد باشد که با توجه به وضعیت تابلو‌های مختلف، قطعا متفاوت خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: اقداماتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مبتنی بر دانش و فعال در اقتصاد دیجیتال و سایر حوزه‌های فناوری، شروع شده تا حضور این شرکت‌ها در بازار سرمایه بیشتر شود. شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با عرضه اولیه سهام، تامین مالی کنند.

عشقی در خصوص سهام عدالت هم توضیح داد: فروش سهام عدالت به ضرر سهامداران، بازار و موجب از بین رفتن ارزش این سهام می‌شود. سال جاری سود سهام عدالت افزایش می‌یابد. همچنین بزودی فراخوان ثبت نام و تایید صلاحیت نامزد‌های عضویت در هیات مدیره‌ سرمایه گذاری های استانی انجام تا با برگزاری مجامع،انتخابات کانون سهام عدالت برگزار شود. این کانون با توجه به مصوبات شورای عالی بورس، کل فرآیند سهام عدالت را در اختیار خواهد گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام