بازدهی ۳ تا ۶.۶ درصدی صندوق های سهامی و مختلط تمدن در عملکرد ۶ ماهه
بررسی عملکرد صندوق های تحت مدیریت تامین سرمایه تمدن در نیمه نخست سال حکایت از ثبت بازدهی مثبت ۳ تا ۶.۶ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدتقی پور مقیم سرپرست مدیریت سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن درباره عملکرد صندوق ها و سبدهای تحت مدیریت از ابتدای سال گفت: مقایسه میزان بازده بازارها در نیمه نخست سال نشان می‌دهد با وجود اینکه هیچ بازاری نتوانسته متناسب با سطح تورم رشد کند اما شاخص کل بورس در این مدت نه فقط رشد نکرده بلکه 0.88 درصد هم کاهش داشت.

وی افزود: تامین سرمایه تمدن در بخش صندوق های سهامی، مختلط و سبدهای سرمایه گذاری، مدیریت بیش از 1.1 هزار میلیارد تومان دارایی را برعهده دارد. صندوق ثروت آفرین تمدن صندوق سهامی مبتنی بر صدور و ابطال با ارزش دارایی های بیش از 620 میلیارد تومان در نیمه ابتدای سال با کسب بازدهی 6.6 درصدی، رتبه پنجم بین صندوق های سهامی بازار را کسب کرده درحالی که بازدهی بازار در این مدت منفی بود.

این سرپرست مدیریت سرمایه گذاری ادامه داد: صندوق آتیه درخشان مس صندوق سهامی قابل معامله است که ارزش دارایی بالغ بر 270 میلیارد تومان دارد و بازدهی آن از ابتدای سال 3 درصد بود.  این صندوق در سه ماهه تابستان رتبه دهم بین صندوق های سهامی بازار را کسب کرده است. صندوق گوهر نفیس تمدن، صندوق مختلط مبتنی بر صدور و ابطال است که از ابتدای سال بازدهی 4.86 درصدی کسب کرد. این صندوق در تابستان رتبه سوم بازدهی در بین صندوق های مختلط بازار سرمایه را کسب کرد.

پور مقیم درخصوص عملکرد سبدهای سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن توضیح داد: بازدهی سبدها در نیمه نخست سال 11.79 درصد بود. از ابتدای سال تاکنون بیش از 22 هزار میلیارد تومان نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار سهام خارج شده و معاملات خرد نیز به پایین‌ترین حد رسید. همچنین قیمت هر دلار 20 درصد افزایش یافت و بازدهی طلای 18 عیار و سکه 8 و 12 درصد بود. بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارها عملکرد بهتری داشت. به طوری که تا پایان مرداد ماه بازدهی 22 درصدی داشت. اگرچه بازارهای رقیب در نیمه نخست سال با رشد همراه بودند ولی هیچ بازاری نتوانست متناسب با تورم رشد کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام