مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی زنجان:
محدودیت سوخت ۳۰ لیتری برداشته می شود/ عدم افزایش و کاهش قیمت و سهمیه
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی زنجان گفت: سهمیه ۶۰ لیتری بنزین کاهش پیدا نکرده و دوباره محدودیت ۳۰ لیتری از مهر برداشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید حبیبی در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان گفت: با مشکل سایبری و قطعی اینترنت در این هفته، آمار عملکرد تخصیص سوخت بصورت دستی و فیزیکی انجام خواهد شد و واحدها نگرانی بابت تامین سوخت نداشته باشند.

وی افزود: قبلاً شهروندان در هر مرحله از سوخت‌گیری می‌توانستند ۶۰ لیتر بنزین بزنند که اخیراً به دلیل جلوگیری از انحراف خارج از شبکه، بهینه‌سازی مصرف سوخت و سوء استفاده‌های دیگر، تبدیل به ۳۰ لیتر شده است. یعنی در هر بار سوخت‌گیری از سهمیه می‌توانند ۳۰ لیتر بنزین بزنند و بنزین آزاد هم که قبلاً در هر مرحله سوخت‌گیری ۶۰ لیتر بود، تبدیل به ۳۰ لیتر شده و فردی که بیش از ۳۰ لیتر نیاز دارد، می‌تواند دوباره سوخت‌گیری کند.

این مقام مسئول ادامه داد: سهمیه ۶۰ لیتری بنزین تغییری نکرده و کسی که بیش از ۳۰ لیتر نیاز دارد، می‌تواند در دو مرحله سوخت‌گیری کند و ۳۰ لیتر بعدی را یا با کارت آزاد و یا از جایگاه دیگری استفاده کند و یا بعد از ۸ ساعت از همان جایگاه بنزین بزند. اما متاسفانه شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت و کاهش سهمیه بنزین توسط برخی مطرح می‌شود که صحت ندارد و تقاضا می‌شود اخبار رسانه‌های رسمی دنبال شود.

به گفته حبیبی، افزایش قاچاق سوخت، اثرات سفرهای بعد از کرونا و افزایش مصرف و قیمت سوخت در مناطق غرب و شرقی خارج ایران از علل این تصمیم است. این مسئله باعث شد در استان تعداد کارت‌های آزاد را کاهش داده و سوخت‌گیری ۶۰ لیتری با محدودیت همراه شود که سوخت استان فقط به مصرف‌کنندگان واقعی برسد. زیرا در منطقه کریدور شمال‌غرب قرار داشته و این مسئله باعث افزایش سوخت‌گیری مازاد توسط مسافران می‌شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام