وزارت صنعت اعلام کرد:
نحوه محاسبه سود واردکنندگان خودرو و نقش بورس کالا در پرداخت به دولت
وزارت صنعت با اشاره به آخرین وضعیت واردات خودرو، نحوه محاسبه سود واردکنندگان و نقش بورس کالا در پرداخت به دولت را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالفضل خلخالی معاون دفتر تخصصی صنایع خودرو وزارت صنعت در خصوص واردات خودرو که طبق وعده مسئولان قرار است از آذر عملی شود به تسنیم گفت: بررسی و اجرای مصوبه واردات خودرو براین اساس نوع محصولات و برند و تعداد توسط وزارت صنعت در حال انجام بوده و با متقاضیان جلساتی برگزار شده تا نحوه اجرا کارشناسی شود.

وی افزود: اجرای مصوبه نیازمند تفاهم نامه وزارت صنعت با بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه است که در این رابطه جلساتی برای به نتیجه رسیدن موضوعات برگزار شد. متقاضیان خواهان واردات هم باید تاییدیه خدمات پس از فروش و سرمایه گذاری در حوزه فناورانه را معرفی کنند. سرمایه گذاری در حوزه موتورهای کم مصرف، گیربکس اتوماتیک، باطری لیتیون، الکتروموتور، درایوهای خودروهای برقی مراکز آزمون خودرو واحدهای کنترلی خودرو از جمله ای سی یو را می توان جزو اولویت های سرمایه گذاری برای انتقال فناورانه هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: سود بازرگانی واردات هم طبق قوانین صادرات و واردات و سود شرکت هم متعارف خواهد بود اما به دلیل نامشخص بودن بازار خودرو، میزان تقاضا و قیمت هم در نظر گرفته می‌شود و محصولات در بورس کالا عرضه خواهند شد و مابه‌تفاوت قیمت پایه به همراه سود بازرگانی و سود متعارف شرکت با قیمتی که در بورس به فروش خواهد رفت به‌عنوان سود قطعی توسط دولت برداشت می‌شود.

خلخالی گفت: بنابراین خودرو در بورس کالا به فروش می‌رسد و بورس قیمت محصول را براساس قیمت فوق و هزینه‌های حمل و نقل با سود بازرگانی دولت و حقوق گمرکی و همچنین سود شرکت، تحت عنوان سود بازرگانی قطعی به دولت پرداخت می‌کند. بر این اساس سود بازرگانی در بخش‌های مربوط به فناوری‌های خودرویی هزینه خواهد شد.

انتهای پیام