رئیس کانون انبوه سازان:
سیمان و یونولیت ۶۰ و ۶۰۰ درصد گران و موجب رکود ساخت و سازها شد
رئیس کانون انبوه سازان با اعلام کاهش ساخت و ساز، گفت: قیمت پاکتی سیمان از ۵۰ به ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان رسیده و قیمت یونولیت هم از ۷۰ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مرتضوی با اشاره به تداوم رکود مسکن و ناشی از گرانی مصالح ساختمانی به ایسنا، گفت: تصور اینکه  شاید رکود مسکن در بازار معاملات تاثیر مثبت داشته باشد، اشتباه بوده و عده بسیار کمی ممکن است از رکود منتفع شوند اما افت ساخت و ساز و کاهش معاملات، عدم تعادل در بازار مسکن را عمیق‌تر می‌کند. در رکود همیشه بی‌انگیزگی و خروج سرمایه‌گذاران از تولید مسکن به نحو قابل توجه و وسیعی وجود دارد.

وی افزود: در شرایط فعلی قیمت نهاده‌های ساختمانی و خدمات مرتبط با بخش مسکن از جمله صدور مجوزها و دستمزدها با افزایش مواجه است. بنابراین رکود را نمی‌توان عاملی برای توقف یا کاهش قیمت مسکن تصور کرد.

مرتضوی ادامه داد: وضعیت فعلی ساخت و ساز نامناسب بوده و تولید مسکن هر ماه درحال کاهش است. در هفته‌های اخیر هم با افزایش قیمت سیمان، یونولیت، دستمزد و غیره مواجه شده‌ که بی‌میلی سازندگان برای اجرای پروژه ها را در پی دارد. به طوریکه قیمت پاکتی سیمان از ۵۰ به ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان رسیده و قیمت یونولیت هم از ۷۰ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام