کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:
اثر سه متغیر در کاهش حجم معاملات بورس و لزوم توجه مسئولان و دولت
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد شاخص بورس در نتیجه صعود بازارهای رقیب، گفت: حجم معاملات در اثر سه عامل وضعیت مطلوبی ندارد که باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین عبدی با بررسی روند معاملات بورس در روزهای اخیر به ایرنا گفت: تدابیر دولت و سازمان بورس باعث بازگشت دوباره اعتماد سهامداران به بازار سرمایه شد البته افزایش قیمت دلار تا حد زیادی بازخورد مثبتی در وضعیت فعلی معاملات ایجاد کرد. رشد شاخص بورس همسو با صعود قیمت‌ها در بازارهای رقیب صورت گرفت.

وی افزود: برخی ریسک‌ها مانند اخبار مذاکرات برجام، زمینه ساز ایجاد نوسانات منفی در بورس و تداوم آن در این بازار شده بود. به دنبال چنین اتفاقی و نیز نزول شاخص بورس، دولت و سازمان بورس، بازار را به حال خود رها نکردند و بر اساس تدابیر اتخاذ شده ضمن بازگشت دوباره اعتماد به سهامداران، زمینه کاهش نوسانات و نیز بهبود روند معاملات را فراهم کردند.

عبدی ادامه داد: در کنار ورود بازار سهام به مدار صعودی، همچنان حجم معاملات در وضعیت مطلوب به سر نمی‌برد که این امر نشان دهنده وجود برخی نا اطمینانی‌ها مانند نرخ بهره بانکی، سیاست‌های مرتبط با لایحه بودجه سال آینده، توجه به گزارش شرکت‌ها در میان سهامداران است که باید این مسایل بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد. در صورت تداوم روند رشد نرخ ارز، بازار سرمایه همسو با دیگر بازارهای رقیب رشد می‌کند. باید منتظر ماند و دید عواملی غیر از عوامل کلان اقتصادی مانند تولید می‌توانند تعیین کننده رشد شرکت‌ها شوند یا خیر.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام