از طریق سجام:
۲۷.۵ میلیون سهامدار ۴.۹ هزار میلیارد تومان سود سنواتی گرفتند
معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: ۴.۹ هزار میلیاد تومان سود سنواتی ۲۷.۵ میلیون سهامدار از طریق سامانه سجام واریز شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی مهدوی پارسا درباره آخرین وضعیت واریز مطالبات سنواتی سهامداران در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: با شروع فرایند توزیع مطالبات توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ۲۴۰ شرکت، بالغ بر ۴.۹ هزار میلیاد تومان مطالبات ۲۷.۵ میلیون سهامدار را از طریق سامانه سجام پرداخت کردند.

وی افزود: ابتدا مکاتبه‌های لازم با شرکت های بورسی و فرابورسی صورت گرفت و طبق درخواست آنها و فهرست مطالبات برای توزیع سود سنواتی، بررسی‌ های لازم و صحت سنجی ها صورت گرفته و در نهایت در عرض ۷ تا ۱۰ روز مطالبات به حساب سهامداران واریز شد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۱.۷ میلیون سهامدار به علت عدم ثبت نام در سامانه سجام نتوانستند سود سنواتی را دریافت کنند به همین دلیل این دسته از سهامداران باید در اولین فرصت نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت اقدام کنند تا علاوه بر دریافت مطالبات از ناشرین، سودهای سالانه را نیز به راحتی دریافت کنند.

مهدوی پارسا گفت: تا کنون از ۲۴۰ ناشر بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان سود سنواتی از سوی سپرده‌گذاری مرکزی دریافت شده که ۵ هزار میلیارد تومان به حساب سهامداران سجامی واریز شد. امید است با ثبت نام سهامداران غیرسجامی، مطالبات باقی مانده نیز به حساب این دسته از سهامداران واریز شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام