رئیس سازمان برنامه و بودجه مدعی شد:
آخرین وضعیت لایحه بودجه سال آینده و قول نمایندگان مجلس به عدم افزایش سقف
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام آخرین وضعیت لایحه بودجه سال آینده، مدعی قول نمایندگان مجلس مبنی بر عدم افزایش سقف بودجه سال آینده شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود میرکاظمی گفت: کمیسیون تلفیق بخش درآمدی لایحه بودجه را تا تبصره ۶ بررسی کرده است. بررسی درآمد و هزینه‌های لایحه بودجه باید در زمان‌بندی اعلامی به اتمام برسد. پس از بررسی درآمد و هزینه‌های بودجه، گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

وی افزود: فعلا رابطه دولت با فروش نفت، تسهیلات داخلی و خارجی و مشارکت مردم، مالیات‌ از نگاه درآمدی در کمیسیون تلفیق مورد بررسی و کمترین تغییرات صورت گرفته است. همچنین نمایندگان قول دادند سقف بودجه سال آینده را افزایش ندهند.

این مقام مسئول ادامه داد: سقف بودجه در سال ۱۴۰۱ نیز تغییر نکرد و از این رو با اطمینان بیش از ۹۵ درصد بودجه سال جاری با عملکرد منطبق است.

میرکاظمی گفت: اگر سقف بودجه افزایش یابد منابع مدنظر واقعی نبوده و مصارفی ایجاد می‌شود که دولت را متعهد و مجبور به استقراض و برداشت منابع از بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی خواهد کرد و باعث افزایش پایه پولی، نقدینگی و تورم می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام