هشدار دبیر انجمن قطعه‌سازان:
دخالت شورای رقابت در نحوه فروش خودرو اوضاع بورس را بحرانی خواهد کرد
دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن گفت: دخالت شورای رقابت در موضوع قیمت گذاری خودرو، مردم و تولید کنندگان را بلاتکلیف کرده و سبب وخامت اوضاع بورس خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آرش محبی‌نژاد با اشاره به آسیب های دخالت شورای رقابت در عرضه خودرو در بورس کالا به ایرنا گفت:خودروسازان شرکت‌های بزرگ بورس هستند که با تصمیمات شورای رقابت و عرضه محصولات به روش قرعه کشی، ضمن کاهش قیمت سهام موجب زیرش شاخص بورس خواهند شد.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا طی ماه‌های گذشته سبب شد تا ضمن تامین خودرو با قیمت‌هایی به مراتب کمتر از بازار توسط متقاضیان، قیمت فروش شرکت های نیز افزایش یابد. برهمین اساس قطعه سازان و خودروسازان به امید این تنها راه‌حل قانونی باقی‌مانده، تولید را افزایش دادند اما دخالت شورای رقابت، همه زحمات را بر باد داد.

این فعال صنفی ادامه داد: قطعا در این شرایط همچون چند سال گذشته، خودرو با قیمت کارخانه‌ای به دست مردم نخواهد رسید و خرید و فروش کد ملی دوباره و قرعه‌کشی باب خواهد شد. این زیان‌ها سبب ناامیدی مردمی خواهد شد که از سوی مسئولان برای حضور در بورس و کمک به تولید مولد و اشتغال‌ دعوت شده بودند و می توانستند با سرمایه‌گذاری در بازارهای طلا، سکه، ارز و مسکن،سود بیشتری کنند.

به گفته محبی نژاد، مسئولان باید پشت درهای بسته در این زمینه بحث و جدل کنند تا به تصمیمی مشخص و قطعی رسیده و اجرا کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام