با میزبانی کارگزاری بانک کشاورزی:
پرونده "فآذر" در جمع روسای ادوار سازمان بورس و پیشکسوتان بسته شد
حسن ختام پرونده شرکت آذرآب بعد از انجام معامله بلوک ۲۶ درصدی آذرآب با میزبانی کارگزاری بانک کشاورزی و در جمع روسای اسبق و فعلی سازمان بورس و پیشکسوتان، بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کارگزاری بانک کشاورزی، شب گذشته میزبان دو رویداد مهم بود که با حضور روسای فعلی و اسبق سازمان بورس، بورس ها و مدیران ارکان و بانک کشاورزی و فعالان بازار سرمایه در هتل ارم برگزار شد.

براساس این گزارش، این رویداد مربوط به حسن ختام پرونده شرکت آذرآب بود که در جمع پیشکسوتان بازارسرمایه آن هم بعد از گذشت حدود 4 سال از گردهمایی فعالان بازار ( آخرین بار در فروردین 98 و دیدار نوروزی در دانشگاه تهران)، برگزار و با استقبال جمع کثیری از مدیران و مسئولان بازار سرمایه همراه شد.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس دررابطه معامله بلوک 26.23 درصدی سهام آذرآب که 17 دی  توسط کارگزاری بانک کشاورزی و از سوی شرکت ساخت و بهره برداری انرژی نوین، خریداری شد، ضمن تبریک به مدیرعامل کارگزاری بانک کشاوزری، گفت: این کار نیمه تمام بعد از حدود 6 سال و در دوران چند رئیس سازمان بورس با کمک شورای عالی بورس و مجموعه بانک کشاورزی و کارگزاری به پایان رسید و امید است دیگر چنین پرونده ای وجود نداشته باشد

رضا عیوضلو معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس هم با اعلام اینکه محافظت از منافع سهامداران به ویژه سهامداران اقلیت یکی از دغدغه های اصلی هیات مدیره سازمان بورس و معاونت ها است، گفت: بلوک 26.23 درصدی سهام آذرآب از سال ها قبل توسط کارگزاری بانک کشاورزی تملک شده بود و قصد واگذاری در ساعت خارج از معاملات بازار وجود داشت که مغایر با دستورالعمل بورس و فرابورس بود. بنابراین موضوع در شورای عالی بورس مطرح که با موافقت اعضا مواجه شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس بلوک مدیریتی شرکت "فاذر" که از شرکت های توانمند بازار و صنعت بشمار می رود، معامله شد.

براساس این گزارش، یکی از نکات جالب این رویداد، رضایت و خرسندی فعالان و مدیران و پیشکسوتان بازار سرمایه از برگزاری چنین جلسه ایی بود. چرا که بعد از حدود چهار سال زمینه دیدار جمعی و اطلاع از حال و احوال همگانی فراهم شد.

در این گردهمایی روسای اسبق سازمان بورس شامل رجایی سلماسی، عبده تبریزی، شاپور محمدی، صالح آبادی، دهقان دهنوی، قالیباف اصل، برخی از اعضا سابق هیات مدیره سازمان بورس و بورس تهران و فرابورس، مدیران سابق و فعلی ارکان و نهادهای مالی و شرکت های کارگزاری و قدیمی های بازار سرمایه و همچنین مدیرعامل بانک کشاورزی و... حضور داشتند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام