عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
منتظر تحول برجام در سال آینده باشید/ بهبود روابط با امارات، بحرین، اردن و مصر
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام بهبود روابط با امارات، بحرین، اردن و مصر، گفت: سال آینده تحولی در برجام اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلیل رحیمی‌ جهان‌آبادی با بیان اینکه از چند ماه پیش تلاش‌هایی برای بهبود روابط ایران با برخی کشورهای عربی آغاز شده به دنیای اقتصاد گفت: شمخانی احتمالا به چند کشور عربی سفرهایی خواهند داشت. البته تلاش‌هایی از چند ماه قبل از سوی وزارت خارجه برای بهبود روابط با امارات، عربستان، بحرین، اردن و مصر آغاز شده که یک به یک در حال به نتیجه رسیدن است.

وی افزود: با عربستان قراردادی امضا شده و سفارتخانه‌های دو طرف احتمالا تا اردیبهشت بازگشایی می‌شود. بعد از عربستان به نظر می‌رسد بهبود روابط با امارات، بحرین، اردن و مصر نیز اتفاق بیفتد. به نظر می‌رسد توافق ایران با کشورهای عربی در خصوص بهبود روابط و کاهش تنش‌ها باشد. از سوی دیگر ممکن است طرفین مذاکره‌کننده خواسته‌هایی از یکدیگر داشته باشند.

جهان‌آبادی ادامه داد: با توجه به اینکه در آخرین گزارشی که آژانس داد مسئله ای نبود و طرف غربی به این نتیجه رسیده که گفت‌ و گو تنها راه‌حل بحران هسته‌ای ایران است، احتمال دارد در ماه‌های آینده گشایشی را در این عرصه مشاهده شود. سال آینده تحولی در برجام اتفاق خواهد افتاد.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: برجام حاشیه‌هایی داشت مانند عربستان و آمریکا و اسرائیل که باعث شد تاکنون به نتیجه نرسد اما با ترمیم روابط با عربستان به نظر می‌رسد بخشی از این حاشیه‌ها کم و موجب به نتیجه رسیدن برجام خواهد شد. البته انتظار از عربستان این است که گذشته‌ را جبران کند و این امر موجب توسعه، امنیت و پایداری روابط دو طرف خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام