سازمان هواشناسی اعلام کرد:
باران و برف در ۳۱ استان ایران و تا چهارم فروردین با هشدار سطح زرد
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی طی امروز برای ۳۱ استان هشدار سطح زرد آب‌ گرفتگی، طغیان رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد، اعلام کرد: امروز با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب در استان‌های واقع در نوار غربی بارش‌ها آغاز شد که در ایلام، کرمانشاه و کردستان شدت بیشتری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، فردا دامنه‌های فعالیت سامانه بارشی در جنوب و شمال غرب، غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران و شرق سمنان بوده که در این مناطق احتمال رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهد بود.

فردا همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران، بارش باران روی می‌دهد. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی کل ایران را فرا می‌گیرد.

سه‌شنبه در شمال شرق خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال قزوین، البرز، تهران، مازندران و شرق گیلان بارندگی‌ها شدید خواهد بود. چهارشنبه در شمال سمنان،‌ خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و جنوب کرمان رگبار،‌ رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

سامانه بارشی پنجشنبه هم در شرق فعال بوده که در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی بارش‌ها شدید است. همچنین در این روز با عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب در استان‌های واقع در این مناطق افزایش ابر،‌ رگبار باران و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی،  وزش باد همراه با کاهش نسبی دما 5 تا 7 درجه‌ای رخ می دهد.

همچنین طبق پیش بینی موسسه تحقیقات آب در هفته منتهی به چهارم فروردین، همه حوضه‌های شش‌گانه اصلی آبریز، بارش‌هایی را دریافت خواهند کرد که بالاترین میزان در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام