طبق اعلام بانک مرکزی:
وام ۱۶۳ هزار میلیاردی ۳۰ بانک به کارکنان با صدرنشینی دو دولتی/ تکذیب یک ادعا!
۳۰ بانک دولتی و بورسی با صدر نشینی دو بانک دولتی بیش از ۱۶۲.۶ هزار میلیارد تومان، وام به کارکنان داده اند و باید منتظر ادعای نماینده مجلس مبنی بر تکذیب چنین ارقامی بود!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی در راستای شفافیت تسهیلات بانکی و اجرای قانون بودجه، اعلام کرد: جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به کارکنان نشان می دهد آخرین آمار مانده تسهیلات پرداختی ۳۰ بانک دولتی و بورسی به کارکنان به بیش از ۱۶۲ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، بانک دولتی سپه که بزرگترین بانک دولت از لحاظ سرمایه و شعب بشمار می رود در صدر این فهرست ایستاده و بالغ بر ۳۰ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان وام داده است. ( برخی منابع سود این وام یک درصد با بازپرداخت ۳۰ ساله اعلام کرده اند) . بانک ملی دیگر بانک دولتی هم با ۲۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان در رده دوم جا خوش کرده است.

بانک های ایران و ونزوئلا و رسالت هم با بیش از ۵۵ و ۱۳۹ هزار تومان در انتهای جدول هستند و کمترین وام را به کارکنان و سهامداران داده اند.

این درحالی است که غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، وام‌های میلیاردی بانک‌های دولتی را قویا تکذیب و مدعی شده بوده جواب مدعیان را می دهد.

وی همچنین گفته بود: بهترین منبع برای صحت سنجی پرداخت وام‌های میلیاردی بانک‌های دولتی به کارکنان است. چرا که خود حقوق بگیر بانک دولتی است!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام