مدیرعامل مطرح کرد:
طلب ۵۲ هزار میلیاردی صندوق فولاد و جبران کسری حقوق از فروش سهام !
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به طلب ۵۲ هزار میلیارد تومانی از جبران کسری تا ۴۰۰ میلیارد تومانی پرداخت حقوق ماهانه از طریق فروش سهام خبر داد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت کاظمی با اشاره به مالکیت 15 درصدی صندوق بازنشستگی فولاد در سهام سایپا به فارس، گفت: میزان مالکیت از این شرکت ، معادل یک صندلی هیأت مدیره است و در کمیته انتصابات تصمیم گرفته شده فرد جدیدی به عنوان نماینده صندوق در سایپا تعیین شود.

وی افزود: طبق محاسبات اکچوئری تا پایان سال 98 حدود 54 هزار میلیارد تومان مطالبات صندوق از دولت بود که در این مدت حدود 3 هزار میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت شده و همچنان 52 هزار میلیارد تومان از مطالبات پا برجا است.

این مقام مسئول ادامه داد: ماهانه 1.1 تا 1.2 هزار میلیارد تومان هزینه‌ برای مستمری و حقوق بازنشستگی بازنشستگان فولاد پداخت می شود که از این میزان 300 تا 400 میلیارد تومان در هر ماه کسری وجود دارد و تلاش می‌شود از محل سود سهام جبران شود. سال های قبل بخشی از دارایی‌ها غیرمولد فروخته می شد اما سال جاری پیگیری مطالبات از دولت و وصول آنها و دریافت سود سهام شرکت ها در دستور کار است تا کسری‌ جبران شود.

کاظمی با اشاره به مشکلات شرکت‌های زیرمجموعه صندوق فولاد مانند دخانیات، سنگ‌آهن و زغال‌سنگ اسفندقه، گفت: این مشکلات از ادوار گذشته روی هم انباشته شده که بخشی به دلیل تحولات بیرونی از جمله تحریم‌ها، جنگ اوکراین و حتی جنگ فولادی چین و آمریکا است. مشکلات داخلی هم شامل قطعی گاز و برق در زمستان و تابستان در صنایع سنگ‌آهن و ضعف مدیریت در شرکت‌ها است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام