صادرات و واردات ۸۰۰ میلیون دلاری محصولات معدنی ایران و عمان
آمار صادرات و واردات سال گذشته محصولات معدنی ایران و عمان به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسید و شرکت های ایرانی ۱.۸ میلیون تن محصول ارسال کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس بررسی تجارت محصولات بخش معدن و صنایع معدنی ایران و عمان در سال گذشته، نشانگر حدود ۸۰۰ میلیون دلار صادرات و واردات بوده و ایران ۱.۸ میلیون تن محصول زنجیره معدن و صنایع معدنی به ارزش ۴۹۲میلیون دلار را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، بیشترین ارزش صادرات به عمان، زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط به میزان ۶۹۳‌.۸ هزار تن و به ارزش ۳۶۱.۱ میلیون دلار بود. در این مدت ۶. ۴۸ میلیون دلار آهن اسفنجی، ۸. ۲۹ میلیون دلار گندله سنگ‌آهن، ۵. ۱۲ میلیون دلار محصولات زنجیره سیمان، ۷ میلیون دلار زنجیره روی، ۷.۵     میلیون دلار زنجیره مولیبدن، ۳. ۲میلیون دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط، ۵. ۱ میلیون دلار زغال‌سنگ و کک، ۶۰۰ ‌هزار دلار انواع فرو، ۴۰۰ ‌هزار دلار انواع محصولات سفال، آجر، سرامیک و کاشی، ۱۱۰ ‌هزار دلار مس و محصولات پایین‌دستی و ۱۰۰‌هزار دلار زنجیره آلومینیوم و محصولات به عمان صادر شد.

محصولات وارداتی بخش معدن و صنایع معدنی از عمان نیز شامل ۴۴۰‌ هزار تن محصول به ارزش ۳۰۴ میلیون دلار بود که زغال‌سنگ و کک، انواع فرو و زنجیره فولاد و محصولات فولادی با ۸. ۲۰۶،  ۷. ۷۹ و ۲. ۹ میلیون دلار در جایگاه‌‌‌های اول تا سوم قرار دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام