مسئولان صنعت برق:
شرکت های فولادی و سیمانی بابت تأمین برق در تابستان نگران نباشند
مسئولان صنعت برق وعده دادند شرکت های بزرگ صنعتی همچون فولاد و سیمان هیچ‌ نگرانی بابت تأمین برق در تابستان نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به جلسه‌ با حضور وزیر نیرو و سرپرست وزارت صنعت، اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم برای تأمین انرژی کامل صنایع صورت گرفت و تصمیمات در این بخش، ابلاغ شد. برای 92 درصد از مشترکان صنعتی که واحدهای صنعتی و صنفی کوچک هستند، هیچ‌گونه محدودیتی در تأمین برق اعمال نشده است.

برای واحدهای واقع در شهرک‌های صنعتی، نصف روز در هفته به میزان 12 ساعت، محدودیت برق برنامه ریزی شده که واحدها می‌توانند این 12 ساعت عدم مصرف برق را در روزها و ساعات دیگر جبران کنند. در مجموع کمبود تولید ناشی از محدودیت برقی نخواهد بود.

برای 440 شرکت بزرگ صنعتی همچون فولاد و سیمان نیز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که فرآیندهای انرژی‌بر به برخی ساعات غیر اوج منتقل خواهد شد. بنابراین این صنایع هم هیچ‌گونه نگرانی بابت تأمین برق نداشته باشند. زیرا در مجموع انرژی بیشتری به صنایع تحویل داده شود.

در سال گذشته نیز با رشد مصرف انرژی در بخش صنایع، هیچ‌ خللی در تولید سیمان و فولاد و دیگر واحدهای صنعتی صورت نگرفت و مثلا میزان تقاضا در بخش سیمان در سال قبل، 5 میلیون تن در ماه بود که عملکرد تولید 5.1 میلیون تن در ماه به‌ثبت رسید. روز گذشته مصرف برق از 60 هزار مگاوات عبور کرده که نسبت به روز مشابه سال قبل، رشدی 7300 مگاواتی داشت.

از محل مدیریت مصرف در بخش خانگی، هدفگذاری شده 2000 مگاوات کاهش مصرف و از محل مدیریت مصرف در بخش اداری، 1000 مگاوات کاهش مصرف محقق شود. از 16 خرداد نیز ادارات موظف هستند که دمای وسایل سرمایشی را 24 درجه یا بیشتر تنظیم کنند و در مناطق عادی باید یک‌ساعت قبل از اتمام کار، تمام وسایل سرمایشی خاموش شوند و در مناطق گرمسیر این کار همزمان با ساعت اتمام کار باید صورت گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام