سفر احتمالی گروسی به تهران و گزارش کلی ازبرنامه هسته ایی ایران
مدیرکل آژانس در حالی احتمالا" راهی تهران خواهد شد که از پیشرفت و عدم پیشرفت چند موضوع در مورد برنامه های هسته ایی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رافائل گروسی بعد از آماده کردن آخرین گزارش از فعالیت های هسته ایی و قبل از ارایه در جلسه آتی شورای حکام، گفت: گزارش وضعیت برنامه هسته ای در ایران بزودی منتشر می شود.

وی ادامه داد: بر روی چند موضوع با ایران کار می‌ شود که در برخی پیشرفت بود و در برخی دیگر نه.

براساس این گزارش، برخی منابع هم از سفر گروسی به ایران تا قبل از تشکیل جلسه شورای حکام برای حل و فصل سایر موضوعات بین ایران و آژانس خبر داده اند.

در این میان حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه هم اعلام کرد: توافق در مذاکرات طولانی وین نزدیک بود اما طرف مقابل، مطالبات بیش از حدی داشت که مانع پیشرفت مذاکرات شد. مسیر دیپلماسی و مذاکرات همچنان ادامه دارد. همواره پیام‌ها و تبادلات شفاهی بین ایران و آمریکا از از طریق میانجیگران در منطقه و حتی اروپایی‌ها وجود دارد.

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هم گفت: واشنگتن به دنبال دستیابی به نتیجه دیپلماتیک در خصوص برنامه هسته‌ای بوده تا تضمین کند  ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت اما تهران در آخرین دور مذاکرات که به توافق بسیار واقع‌بینانه نزدیک بود، پشت کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام