رئیس سازمان مالیات:
تامین ۵۰ درصد بودجه از مالیات و آمارهای عجیب/ دورغ محض درباره تعطیلی داروگر
رئیس سازمان مالیات با پیش بینی تامین بیش از ۵۰ درصد بودجه سال جاری از محل مالیات، چند آمار عجیب داد و تعطیلی کارخانه داروگر به دلیل بدهی مالیاتی را دروع محض خواند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی سبحانیان در نشست خبری با پیش بینی تامین بیش از 50 درصد بودجه سال جاری برای اولین و از طریق مالیات و مقابله با فرار مالیاتی دلالان و مجموعه‌های دارای نقاب مقدس، اعلام کرد: طی سال گذشته و جاری 18 و 8 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وصول و از رشد شرکت‌ها و فاکتورهای صوری جلوگیری شد.

حساب‌ تجاری بانک ها نشان می دهد حدود 9.3 و 2.3 میلیون حساب اشخاص حقیقی و حقوقی است اما اعداد بالاتر بوده که شناسایی خواهند شد. به طوریکه بیش از 180 هزار حساب غیرتجاری، فعالیت تجاری داشتند و گردش مالی 45 نفر بیش از 66 هزار میلیارد تومان بود. همچنین برخی صندوق‌های قرض‌ الحسنه غیرشفاف در برابر ورودی به حساب بیش از 143 هزار میلیارد تومانیف مالیات نداده‌اند و می‌خواهند فعالیت اقتصادی را از نظام مالیاتی پنهان کنند اما به این نهادها هشدار داده شد.

علاوه بر این دو سال پیش 177 هزار خودرو لوکس با برآورد مالیاتی 6 هزار میلیارد تومانی شناسایی شد اما تنها 770 میلیارد تومان از اعلام دو هزار میلیارد تومانی وصول شد. سال گذشته هم در برابر شناسایی 263 هزار خودرو لوکس و درآمد مالیات 6 هزار میلیارد تومانی و اعلام 2.3 هزار میلیارد تومانی، 20  میلیارد تومان وصول شد.

از سوی دیگر سال 1400 حدود 12 هزار واحد لوکس با درآمد 700 میلیارد تومانی شناسایی و مشمولیت 392 میلیارد تومانی، 25 میلیارد تومانی وصول شد. سال گذشته قبل هم در برابر شناسایی 45 هزار خانه لوکس با برآورد مالیات دو هزار میلیارد تومانی، 6 میلیارد تومان وصول شد.

همچنین سال گذشته 300 هزار خانه لوکس شناسایی شد که 66 هزار مورد متعلق به افراد دارای دو واحد خالی و بیشتر بود و 33 هزار برگه تشخیص به ارزش 1.4 هزار میلیارد تومان صادر شد. در این میان 49 شخص حقیقی و حقوقی مالک بیش از 20 واحد خانه خالی هستند.

مردم از اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، نگران نباشند. چرا که فقط 3 درصد مردم مشمول مالیات عایدی بر سرمایه خواهند بود.

دروغ محض تعطیلی کارخانه داروگر به دلیل بدهی مالیاتی

تعطیلی کارخانه داروگر به دلیل بدهی مالیاتی، دروغ محض است و سیاست سازمان مالیات این است که هیچ مجموعه اقتصادی به دلیل مشکلات مالیاتی تعطیل نشود.  مدیرعامل این کارخانه، اموال زیادی در شمال شرق تهران دارد و با عدم پرداخت مالیات، مظلوم نمایی می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام