بین بانک‌‌های حاضر در بورس:
بانک صادرات با ۱۰.۸ هزار میلیارد تومان در رتبه سوم پرداخت وام مسکن ایستاد
بانک صادرات در بین بانک‌‌های خصوصی حاضر در بورس و با پرداخت تسهیلات مسکن با ۱۰.۸ هزار میلیارد تومان، حایز رتبه سوم شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات در راستای عمل به سیاست‌های کلان در بخش تولید مسکن، نقش ویژه‌ای در حمایت از سیاست‌های کلان دولت از ابتدای قانون جهش تولید مسکن تا بهمن‌ سال 1402 داشت. به نحوی که طبق آمارهای بانک مرکزی در بین 26 بانک تخصصی، دولتی و خصوصی از نظر کل پرداخت تسهیلات به بخش مسکن از جمله تسهیلات ساخت خود مالکی، مشارکت در نهضت ملی مسکن، تسهیلات مسکن شهری، مسکن روستایی، ودیعه مسکن و حوادث غیر مترقبه بخش مسکن در جایگاه ششم و در بین بانک‌‌های خصوصی حاضر در بازار سرمایه در رتبه سوم با پرداخت 10.8 هزار میلیارد تومان تسهیلات بخش مسکن، ایستاد.

بر اساس این گزارش، همچنین "وبصادر" در میان بانک‌ها با پرداخت بیش از 4.9 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی در رتبه اول ایستاد. بانک صادرات به عنوان بانک تجاری حاضر در بازار سرمایه، علاوه بر حمایت از تامین مالی زیرساخت‌های متنوع اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی، حضور مهمی در تامین مالی و تسهیل خرید، بهسازی و نوسازی بخش مسکن داشت.

این بانک در این مدت از محل منابع قرض‌الحسنه 134.5 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم، 98.4 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن طرح جوانی جمعیت و 1.5 میلیارد تومان برای احداث حمام روستایی و در مجموع  234.4 میلیارد تومان وام قرض الحسنه مسکن در مناطق مختلف پرداخت کرد.

علاوه بر این از محل منابع عادی بیش از 1.2 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات نهضت ملی مسکن، بیش از 730 میلیارد تومان در قالب ودیعه مسکن اقدام ملی مسکن، 1.1 هزار میلیارد تومان برای ساخت و خرید مسکن ایثارگران و بیش از 3.6 میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت کرده  که در مجموع به 6.7 هزار میلیارد تومان می‌رسد و روند حمایت از سیاست‌های کلان در بخش مسکن و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد.

اجرای 354 پروژه عمرانی توسط خیرین بانک صادرات در 4 دهه

کارنامه درخشان بانک صادرات در حمایت از مردم آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه در سال‌های گذشته کارنامه قابل توجهی است. به نحوی که مجمع خیرین مدرسه‌ ساز بانک صادرات در چهار دهه فعالیت در احداث، بازسازی و مرمت بالغ بر 354 پروژه مدرسه‌سازی، مسجد، اماکن فرهنگی، خانه بهداشت و طرح‌های عمرانی در مناطق محروم و حادثه‌‌دیده مشارکت کرد.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز این بانک از سال 1360 تا کنون با احداث و تکمیل 354 پروژه عمرانی شامل مدرسه، کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات، گلزار شهدا، منازل مسکونی (مناطق زلزله‌زده)، کانون فرهنگی، توانبخشی و خوابگاه، سالن ورزشی و اجتماعات، مدرسه علمیه، خانه بهداشت، کتابخانه، مسجد، فاضلاب و آب‌رسانی در مناطق کمتر برخوردار، زلزله‌زده و سیل‌ زده، سهم برجسته‌ای در کمک به مردم و کاهش مشکلات آسیب‌دیدگان از سیل و زلزله و... داشت.

احداث و بازسازی 50 مدرسه، کمک به بازسازی و مرمت 27 پروژه عتبات عالیات و گلزار شهدا، ساخت و مرمت 252 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده، احداث 5 کانون فرهنگی، توانبخشی و خوابگاه، 4 سالن ورزشی و اجتماعات، یک مدرسه علمیه، 8 خانه بهداشت، 3 کتابخانه، 2 مسجد و مشارکت در احداث و تکمیل دو پروژه فاضلاب و آبرسانی در منطقه زلزله‌زده غرب و استان‌های سیل‌زده در سال‌های اخیر از جمله مهمترین اقدامات این مجمع بود که با مشارکت کارکنان این بانک و از محل کمک‌های مردمی تامین مالی شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام