رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:
پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی۱۱۰ هزار میلیاردی برای یارانه و مطالبات
رئیس سازمان امور مالیاتی با اعلام وصول بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران و... درسال گذشته، گفت: ۴۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ برای یارانه و مطالبات پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال گذشته، اعلام کرد: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد.

به تبع اقدامات سازمان امور مالیاتی، وصول بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال ۱۴۰۲ رخ داد. وصول مالیات پرونده های موسوم به شرکت های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش مؤثری در تحقق عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی ها به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه ها از سازمان تأمین اجتماعی و یارانه های نقدی دهک های مشمول از شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

انتهای پیام