با حل مشکل کوره بلند و بهبود تولید چدن:
تولید فولاد ۲۲ روزه "ذوب" به ۱۴۳.۸ هزار تن رسید / میزان بی سابقه روزانه
شرکت ذوب آهن با حل مشکل کوره بلند و بهبود تولید چدن از تولید ۱۴۳.۸ هزار تن فولاد تا ۲۲ فروردین و میزان بی سابقهه روزانه ۶۷۰۰ تنی از ۲۳ فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ذوب آهن با برطرف شدن مشکل کوره بلند و بهبود تولید چدن از تولید ۱۴۳.۸ هزار تن فولاد تا ۲۲ فروردین و روزانه ۶۷۰۰ تن از ۲۳ فروردین با آغاز تعمیرات اساسی کنورتور ۲ خبر داد.

خسرو شمس سرپرست بخش فولادسازی ذوب آهن در خصوص شرایط تولید در ابتدای سال جاری، گفت: با توجه به مشکلاتی که پایان سال گذشته برای بخش کوره بلند بوجود آمد به اجبار تولید فولادسازی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و کاهش چشمگیری ایجاد شد. با برطرف شدن مشکل بخش کوره بلند و بهبود تولید چدن، تولید بخش فولادسازی در فروردین افزایش داشت و تا ۲۲ فروردین ۱۴۳.۸ هزار تن فولاد تولید شد.

رسول علی نقی پور سرپرست کارگاه کنورتور و میکسر بخش فولادسازی ذوب آهن نیز با اشاره به شروع تعمیرات اساسی کنورتور ۲ از ۲۳ فروردین، گفت: با برنامه ریزی با دو کنورتور بطور میانگین روزانه حدود ۶۷۰۰ تن فولاد تولید شد که بی سابقه بود.

شهرام گلی سرپرست مدیریت کوره بلند ذوب آهن نیز، گفت: با توجه به اختلال خرسک در کوره بلند ها بخصوص کوره بلند شماره دو در ۶ ماه دوم سال گذشته تولید چدن با کاهش مواجه شد که افزایش قیمت تمام شده و مصارف بویژه کک را در پی داشت. اسفند ماه پس از تعمیرات درجه سه ، کوره بلند شماره دو با ۶ عدد فورم راه اندازی و منجر به عدم یکنواختی و اختلال شدید در روند کار شد. از ابتدای سال فورم های مسدود کوره بلند ۲ به تدریج باز شد و روند افزایش متغیر های دمشی و کاهش مصرف کک در برنامه تولید قرار گرفت. به گونه ای که تولید روزانه کوره ۲ به ۳۳۰۰ تن رسید.

وی افزود: به دلیل تشکیل خرسک در کوره ۳ اواخر سال قبل تولید کوره سه کاهش پیدا کرد که با تغییر فناوری در فروردین به میزان ۴۲۰۰ تن و در کوره بلند یک نیز روند افزایش تولید باعث جهش تولید به بیش از ۲۰۰۰ تن در شبانه روز رسید. با توجه به تعمیرات کنورتور ۲ و محدودیت جذب چدن سعی بر حفظ شرایط تولید و کاهش مصرف انرژی و کک شد و پس از پایان تعمیرات کنورتور، روند جهش تولید و کاهش مصرف انرژی و کک مجدداً در برنامه قرار خواهد گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام