قرارداد ۲.۷ میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
به دنبال افزایش مصرف بنزین با پتروشیمی ها برای تولید این محصول قرارداد ۲.۷ میلیارد دلاری منعقد شده تا در سال جاری بخشی از ظرفیت را به این حوزه اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بررسی‌ها نشان می‌دهد در محاسبات اولیه تبصره هدفمندی یارانه‌ها کم‌برآوردی صورت گرفته است. در سناریو بدبینانه پیش‌بینی می‌شود دولت 300 هزار میلیارد تومان برای ترمیم جدول 14 مرتبط با هدفمندی یارانه‌ها طی سال منابع نیاز دارد.

بر اساس این گزارش اگر دولت این جبران هزینه را انجام ندهد ممکن است دچار کسری بشود. طبق اعلام اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، سال گذشته بجای صادرات بنزین، حدود دو میلیارد دلار بنزین وارد و در منابع و مصارف تبصره هدفمندی یارانه‌ها ناترازی ایجاد شد که سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 با اشاره به تبصره هدفمندی یارانه‌ها مرتبط با منابع درآمدی ناشی از بنزین و گازوئیل و نفت کوره و نفت خام، گفت:  چون 124 میلیون لیتر در داخل مصرف می‌شود نمی‌توان صادرات انجام داد. طبق آمار سال گذشته، سال جاری هم باید دو میلیارد دلار بنزین وارد کرد.

وی افزود: 2.7 میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین قرارداد بسته شده است. این‌ موارد تبصره 14 هدفمندی یارانه‌ها یا تبصره 8 قانون بودجه 1403 یا جدول شماره 14 را با مشکل جدی روبرو کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام