مدیرکل ثبت شرکت‌ها:
فعالیت ۷۴۴ هزار شرکت صوری و کاغذی متوقف می‌شود
مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک از وجود ۷۴۴ هزار شرکت صوری و کاغذی خبر داد و گفت: فعالیت این شرکت‌ها متوقف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالفضل نصیری درباره فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی به ایرنا، گفت: این نوع شرکت‌ها با هدف واقعی تولید و اشتغال تاسیس نمی‌شوند بلکه برای فروش یا دریافت یک مزیت تأسیس می‌شوند و در اصطلاح به آنها غیرفعال گفته و مظنون به صوری بودن هستند. طبق پیش‌بینی ها بالغ بر ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال حتما صوری است.

وی افزود: پیش‌نویسی مشتمل بر ۱۵ ماده با همکاری وزارت اقتصاد و برخی وزارتخانه‌های مرتبط تهیه شده که براساس آن از فعالیت شرکت‌های صوری جلوگیری خواهد شد. همچنین از ادامه فعالیت شرکت‌هایی که بدهی‌های مالیاتی دارند، جلوگیری می‌شود. اگر شرکت یا موسسه غیرتجاری به مدت پنج سال هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد به ظن کاغذی و صوری بودن توسط سازمان امور مالیاتی غیرفعال می‌شود.

نصیری ادامه داد: وزارت کار امکان انحلال شرکت‌های صوری را دارد و اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک نیز از این رویه استقبال می‌کند. امید می رود با تصویب قانون، اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری امکان انحلال شرکت‌های صوری را داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام