صعود سه شاخص بورس آمریکا با انتشار وضعیت اشتغال و احتمال تعدیل نرخ بهره
به دنبال انتشار گزارش وضعیت اشتغال در آمریکا و افزایش احتمال تعدیل نرخ بهره توسط فدرال‌ رزرو، سه شاخص بورس این کشور صعود قابل‌ توجهی ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، وال‌‌‌‌ استریت پس از سخنان امیدوارکننده جروم پاول رئیس فدرال‌ رزرو در مورد روند تصمیمات سیاستی بانک‌مرکزی آمریکا در ادامه سال برای دومین هفته متوالی سبز پوش بود و هر سه شاخص بورس آمریکا صعود قابل‌توجهی داشتند. در این میان، نماگر فناوری محور نزدک با ۲‌ درصد رشد به کمک افزایش قیمت سهام اپل، پیشتاز بود.

بر اساس این گزارش، طبق آمار اشتغال وزارت کار آمریکا نشان‌ داد تعداد مشاغلی که به اقتصاد آمریکا افزوده شده، کمتر از انتظار بود درحالی‌که نرخ بیکاری اندکی افزایش‌ یافته و رشد دستمزدها نیز بطور غیرمنتظره‌ای کند شده‌ است.

این گزارش اطمینان تحلیلگران نسبت به سلامت اقتصاد آمریکا را بهبود بخشید و سرمایه‌گذاران را به این نتیجه رساند احتمال اعمال اولین کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر بیشتر است.

رئیس فدرال‌رزرو شیکاگو معتقد است: گزارش بازار کار این باور را تقویت می‌کند که اقتصاد آمریکا بیش از حد پررونق نشده‌ است. در اوایل ماه مه نباید تصور کرد سال‌ به اواخر نزدیک شده و فدرال‌ رزرو تمام کارت‌ها را بازی کرده‌ است. با توجه به شرایط اقتصاد کلان و داده‌های مالی، مقامات فدرال‌رزرو واقعا به افزایش مجدد نرخ بهره فکر کنند.

انتشار گزارش‌های مالی فصل اول سال‌جاری رو به پایان است و تا صبح جمعه ۳۹۷ شرکت حاضر در شاخص S&P ۵۰۰، صورت‌های مالی را منتشر کرده‌اند. گزارش‌های درآمدی بیش از ۷۵‌ درصد این شرکت‌ها بهتر از گزارش اجماع تحلیلگران بود. به‌رغم گزارش‌های مطلوب اخیر، چشم‌انداز رشد درآمد شرکت‌های آمریکایی چندان روشن نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام