سرپرست سازمان خصوصی سازی:
۵.۲ میلیارد سهام ۱۵۴ شرکت دولتی به کارگران منتقل شد/ جزئیات واگذاری
سرپرست سازمان خصوصی سازی از آزادسازی ۵.۲ میلیارد سهام واگذار شده به ۶۴.۱ هزار نفر در ۱۵۴ شرکت دولتی و انتقال آن به کارگران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم بازیان از آزادسازی بیش از 5.2 میلیارد سهام واگذار شده به 64.1 هزار نفر در 154 شرکت در سال های قبل و انتقال آن به کارگران خبر داد و گفت: از آغاز بکار دولت فعلی تا کنون بیش از 305.8 میلیون سهام دولت در 10 شرکت مشمول واگذاری به 3008 نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

وی افزود: طبق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت 100 درصد اقساط با مدت 10 سال صورت می­ گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می شود. دولت با هدف حمایت از کارگران قیمت سهام ترجیحی شرکت های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف واگذار می کند. کلیات این پیشنهاد به تصویب هیأت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

بازیان ادامه داد: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و کارکنان شرکت های مشمول واگذاری صرف نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی، قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام