یک تولیدکننده مطرح کرد:
ممنوعیت واردات سیمان از ایران برای امارات با تعرفه گمرکی ۶۷ درصدی
تولیدکننده سیمان از تعیین تعرفه گمرکی ۶۷ درصدی امارات برای واردات سیمان و کلینکر از ایران به استناد قوانین ضد دامپینگ خبر داد که عملاً واردات ممنوع می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم غلام زاده با اشاره به از دست رفتن بازار صادراتی عراق به دلیل سیاست گذاری‌های اشتباه، گفت: ارزان فروشی سیمان صادراتی باعث شد کشور امارات نیز واردات سیمان و کلینکر از ایران را به استناد قوانین ضد دامپینگ با تعیین تعرفه گمرکی ۶۷ درصدی عملاً ممنوع کند.

وی افزود: سایر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس همچون کویت و عمان نیز در صدد اعمال محدودیت به استناد قوانین ضد دامپینگ هستند. نرخ سیمان داخلی با قیمت‌های جهانی اختلاف حدوداً ۵۰ درصدی دارند. واسطه‌ها سیمان را به قیمت داخلی خرید کرده و با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف صادر می‌کنند و این باعث آسیب به بازار‌های صادراتی شده است.

غلام زاده ادامه داد: پیش از این صادرات سیمان صرفاً توسط کارخانه ها مجاز بود که باعث کنترل بهتر بازار‌ها می‌شد اما در یکی دو سال اخیر این ممنوعیت برداشته شده و هر شخصی می‌تواند به هر قیمتی صادرات سیمان و کلینکر انجام دهد. وزارت صنعت باید با ورود به موضوع قیمت سیمان و کلینکر صادراتی مانع از دست رفتن بازار‌های صادراتی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام