کد خبر: ۱۱۴۹۴۴
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۷

توضیح محسن رضایی درباره بررسی

توضیح محسن رضایی درباره بررسی "پالرمو"

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام توضیحاتی درباره بررسی لایحه پالرمو گفت: مقرر شد موافقان و مخالفان از جلسات آینده گفت و گو را آغاز کنند و بحث‌ها ادامه یابد و در نهایت مجمع تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن رضایی درباره فرجام بررسی لایحه پالرمو به تسنیم گفت: دو لایحه از لوایح اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان از باب مصلحت به مجمع ارجاع شد. یکی مربوط به کنوانسیون پالرمو و دیگری موضوع CFT که مرتبط با مسائل تروریستی است. جمع‌بندی مباحث کارشناسی در دبیرخانه مجمع به اتمام رسید و به کمیسیون‌های سیاسی، دفاعی امنیتی و حقوقی قضایی برای بررسی‌های بیشتر ارجاع شد و هر دو کمیسیون دیدگاه‌ را اعلام کردند.

وی با اشاره به دعوت از وزرای خارجه و اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و معاون حقوقی رئیس جمهور برای طرح دیدگاه‌ها افزود: دو کمیسیون ذی‌ربط مجلس نیز دیدگاه‌ها را مطرح و هر دو کمیسیون تخصصی مجمع نیز نتایج رأی‌گیری‌ را ارائه کردند. در پی این هستیم آنچه به منافع ملی مربوط و در بهبود زندگی مردم مؤثر است و آنچه به‌نفع نظام و انقلاب است مدنظر قرار دهیم. در حقیقت مجمع آخرین سنگر منافع ملی است در اینجا نمی‌توانیم تحت تأثیر فشارها قرار بگیریم. باید آنچه به‌نفع ملت است پیش ببریم. بر همین اساس مقرر شد موافقان و مخالفان از جلسات آینده گفت و گو را آغاز کنند و بحث‌ها ادامه یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: در ارتباط با تشخیص مجلس مبنی بر مصلحت دانستن این موضوع موافقان و مخالفانی وجود دارند پس باید به آنان فرصت کافی بدهیم که آنها را اعلام کنند. امیدوارم آنچه به‌مصلحت مردم و نظام است در مجمع به نتیجه برسد. یکی از مباحث جدی پیوستن به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی پالرمو مربوط به حق تحفظ ایران است.موافقان درخصوص رفع ابهام و مخالفان درباره حق تحفظ صحبت خواهند کرد. اما ابهامات بیشتری هم هست که در آینده موافقان و مخالفان صحبت می‌کنند و در نهایت مجمع تصمیم خواهد گرفت. 

رضایی درخصوص اینکه نتیجه بررسی‌ها چه‌زمانی مشخص و اعلام می‌شود،گفت: دقت در کار اهمیت دارد اینها موضوعات پیچیده حقوقی و سیاسی مهمی هستند. بعضی می‌گویند پیوستن به این کنوانسیون نوعی خود تحریمی است که تحریم‌ها را می‌افزاید و برخی با رد این دیدگاه می‌گویند اگر آن را تصویب نکنیم راه برون‌رفت نخواهیم داشت. اگر در تحریم نبودیم شرایطی بر تصمیم‌گیری حاکم بود و اکنون که در تحریم هستیم شرایط دیگری است. 

وی در جواب به یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اینکه بررسی این لوایح در ایران به‌درازا کشیده،گفت: هر نوع دخالتی در امور داخلی ایران پاسخ دندان‌شکنی خواهد داشت. خود تصمیم می‌گیریم و جز منافع ملی و مصالح نظام به هیچ چیزی توجه نخواهیم کرد و به همین مسیر ادامه می‌دهیم.  

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ