کد خبر: ۱۲۹۲۵۲
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۳/۳۱

آمریکا پرواز خطوط هوایی در حریم ایران را ممنوع کرد

آمریکا پرواز خطوط هوایی در حریم ایران را ممنوع کرد

اداره هوانوردی آمریکا دستوری فوری مبنی بر ممنوعیت پرواز خطوط هوایی این کشور در حریم هوایی ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس و دریای عمان صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اداره هوانوردی فدرال آمریکا با افزایش تنش ها، دستوری فوری مبنی بر ممنوعیت پرواز خطوط هوایی در حریم هوایی ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس و دریای عمان صادر کرد.

این دستور چند ساعت پس از آن صادر شد که آمریکا  پروازهای بین فرودگاه نوارک نیوجرسی و بمبئی را معلق کرد. این پرواز از حریم هوایی ایران عبور می‌کند. این ممنوعیت به دنبال هدف قرار گرفتن یک پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران اعلام شده است.

اداره هوانوردی آمریکا اعلام کرد: طبق اطلاعات ردیاب‌های پرواز، نزدیک ترین پرواز غیرنظامی به پهپاد گلوبال هاوک آمریکا هنگام ساقط شدن توسط ایران، 45 مایل با آن فاصله داشته است. چندین هواپیمای غیرنظامی در زمان این اتفاق در منطقه در حال پرواز بودند. نگران افزایش تنش ها و عملیات‌های نظامی در مسیر حرکت هواپیماهای غیرنظامی هستیم چون ایران تمایل دارد از موشک‌های دوربرد در حریم هوایی بین‌المللی بدون هیچ  هشداری استفاده کند.

روز پنجشنبه دو خط هوایی دیگر، امریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز اعلام کردند بر فراز ایران پرواز نمی کنند. خطوط هوایی ژاپن ایرلاینز و آنا هم در این منطقه پروازی نخواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ