کد خبر: ۱۴۷۴۴۴
۹:۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵

بهره برداری فولاد مبارکه از پروژۀ ۵ میلیون تنی سنگان به سال آینده موکول شد
مدیرعامل :

بهره برداری فولاد مبارکه از پروژۀ ۵ میلیون تنی سنگان به سال آینده موکول شد

مدیرعامل فولاد مبارکه‏ با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از افزایش بی‌رویۀ قیمت‌ها در بازار فولاد گفت: بهره برداری از پروژۀ ۵ میلیون تنی سنگان به‌علت شیوع کرونا به سه‌ماهۀ نخست سال ۹۹ موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا عظیمیان درخصوص تدابیر اندیشیده شده برای شیوع ویروس کرونا در برنامه رادیو فولاد گفت: فعالیت فولاد مبارکه در این زمینه به دو بخش می‌شود، بخش اول اقداماتی است که در داخل شرکت انجام شده و یا همچنان در حال انجام است و بخش دوم اقدامات و حمایت‌هایی است که در راستای تعهد به مسئولیت اجتماعی با هماهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام گرفته است.

وی افزود: در داخل شرکت با کم کردن ساعت کاری کارکنان بخش روزکار و اداری، تعطیل کردن رستوران‌ها و کلاس‌های آموزشی، به حداقل رساندن مأموریت‌ها و استفاده از فناوری‌ها و امکانات روز برای تشکیل جلسات بصورت غیرحضوری تلاش کردیم از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم تا‌جایی‌که آخرین جلسۀ هیات‌مدیرۀ سال 98 شرکت را نیز روز دوشنبه با اعضایی که در تهران بودند از طریق ویدئوکنفرانس در فولاد مبارکه برگزار کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این با نظارت واحد های بهداشت و درمان و ایمنی شرکت بصورت منظم و دقیق همۀ اماکن عمومی از قبیل کارگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، رختکن‌ها، اتوبوس‌ها، آسانسورها و ساختمان‌های عمومی ضدعفونی می‌شوند. این اقدامات تا زمانی که ویروس کرونا از ایران خارج شود ادامه خواهد یافت.

عظیمیان عنوان کرد: به‌منظور تهعد به مسئولیت‌های اجتماعی در خارج از فولاد مبارکه نیز تلاش کردیم با مجوز هیات‌مدیرۀ دانشگاه علوم پزشکی و مراکز مربوطه، استان را در خرید اقلام موردنیاز برای مقابله با ویروس کرونا حمایت کنیم. مقرر شده مبالغ مورد تأیید و مصوب هیات‌مدیره به‌جای پرداخت نقدی بصورت خرید تجهیزات، لوازم و مواد ضدعفونی‌کننده باشد و در اختیار مراکز مربوطه قرار داده شود.

وی درباره تامین سنگ آهن به عنوان بزرگ‌ترین چالش فولاد مبارکه در سال 99 توضیح داد: "فولاد" و سایر فولادساز ها با توجه به ظرفیت خطوط تولید در پی دریافت سهمیه‌ای هستند که وزارت صنعت برای آنها از محل معادن اختصاص خواهد داد. کار زیربنایی برای فولاد مبارکه این است که در مسیر معدن و توسعۀ اکتشافات معدنی گام بردارد و برای معادن جدیدی که در دستور کار دارد، جاده‌های دسترسی و تأسیسات انتقال برق و آب ایجاد کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: این برنامه‌ها درازمدت و زیربنایی هستند و ممکن است دو تا سه سال زمان لازم داشته باشند اما فولاد مبارکه را در تأمین سنگ‌آهن به امنیت خواهد رساند. کار تولید و تأمین ورق موردنیاز صنایع نباید بر زمین بماند از این‌ رو برای سال 99 عمدۀ سنگ موردنیاز شرکت را از طریق سهمیه و خرید از معادن کوچک و ذخیره‌های موجود در گوشه و کنار ایران و از طریق معادن خصوصی و نیمه‌خصوصی تأمین خواهیم کرد. در این زمینه شاخص‌ترین و بارزترین مورد پروژۀ سنگان است.

عظیمیان افزود: مقرر بود تا آخر سال پروژۀ 5 میلیون تنی سنگان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای کنسانتره‌سازی به بهره‌برداری برسد اما متأسفانه به‌علت شیوع ویروس کرونا و براساس تصمیم فرمانداری محل، بیشتر شرکت های معدنی این منطقه موقتا تعطیل و این کار به سه‌ماهۀ ابتدای سال 99 موکول شد.

وی درخصوص اینکه چه میزان از برنامۀ تولید سال جاری فولاد مبارکه محقق شده؟ پاسخ داد: با توجه به مقدار ذخیره‌ای که از ابتدای سال داشتیم بطور کلی از برنامۀ تولید و فروش عقب نیفتادیم ولی برای سال 99 با توجه به کمبود مواد اولیه در سال جاری و قطع 40 تا 50 روزۀ گاز با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. با مساعدت‌هایی که مقرر است در بخش سنگ‌آهن انجام شود، تلاش خواهیم کرد تا این کمبودها کمتر به سال 99 منتقل شود.

این مقام مسئول درخصوص اتخاذ تدابیر برای پیشگیری از افزایش بی‌رویۀ قیمت‌ها در بازار فولاد تصریح کرد: با تصمیمات اخیر و هماهنگی ستاد تنظیم بازار مقرر شده قیمت‌گذاری همانند سابق هم برمبنای قیمت کشف‌شده در بورس انجام شود و هم به روش مچینگ. به عبارت دیگر قیمت‌گذاری مجددا به حالت قبل برگشت. این امر باعث می‌شود بخش زیادی از تولیدکنندگان که همان مصرف‌کنندگان فولاد مبارکه هستند از محصولات برخوردار شوند و بتوانند نیاز را بطور مستقیم از شرکت تأمین کنند.

عظیمیان درباره اقدامات لازم برای بومی‌سازی و احداث خط نورد گرم 2 توضیح داد: نهضت بومی‌سازی در فولاد مبارکه از 20 سال پیش آغاز شده است. در حال حاضر حدود 3880 قطعۀ مهم در فولاد به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی بومی‌سازی شده است. تغییر رویکردی که اخیرا در دستور کار قرار گرفته این است که از قطعه‌سازی به فرایندسازی و ماشین‌سازی روی بیاوریم. در فرایند ماشین‌سازی صدها قطعه کنار هم قرار می‌گیرند تا به یک خروجی بزرگ یعنی دانش فنی دست یابیم و این کار چیزی بیش از بومی‌سازی می‌طلبد. فولاد مبارکه با این رویکرد وارد این مبحث شده و خود را تجهیز می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ