کد خبر: ۱۵۶۹۲
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۷/۸

با اعلام مختصات و آخرین وضعیت عملیاتی توسط مدیران شرکت:

"کتوکا" معرفی و آماده عرضه اولیه 10 درصد سهام در آینده نزدیک شد

آخرین وضعیت عملیاتی و برنامه های آتی شرکت صنایع نسوز توکا توسط مدیران اعلام شد تا این شرکت آماده عرضه اولیه تا 10 درصدی سهام در آینده ایی نزدیک باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی درج شرکت صنایع نسوز توکا از 30 فروردین سال جاری در فرابورس و اعلام برنامه عرضه اولیه سهام ، دیروز مدیران شرکت به همراه سهامدار عمده اقدام به برگزاری برنامه خبری کردند تا در مورد آخرین وضعیت و نحوه واگذاری سهام اطلاع رسانی کنند.

سرمایه اسمی این شرکت وابسته به سرمایه گذاری توکا فولاد که از سال 70 در استان اصفهان تاسیس شده ، 7.2 میلیارد تومان بوده و در آخرین ترکیب سهامداری آن شرکت های توکا تولید اسپادان با 53 درصد و نسوز قشم و توکا فولاد با 24 و 16 درصد از سهامداران عمده بشمار می روند. "کتوکا" سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را 947 ریال پیش بینی کرده و در سه ماه اول سال قادر به تحقق 219 ریال از این پیش بینی شده است.

مختصات تولید و فروش

براساس این گزارش، هاشمی مدیر نظارت بر شرکت های سرمایه گذاری توکا فولاد در مورد مختصات "کتوکا" توضیحاتی داد و گفت: این شرکت تولیدکننده انواع نسوز شامل جرم ها و قطعات نسوز بوده و یکی از خصوصیات بارز آن ارایه خدمات ویژه به مشتریان است که موجب حاشیه سود بیش تر از دیگر شرکت های هم گروه و رقیب (نسوز آذر، ایران و پارس ) شده است.

وی ادامه داد: سهم شرکت در بازار مصرف نسوز کشور 2.5 و درصنعت فولاد ایران 5.8 درصد (شامل فولادمبارکه 10 درصد،فولادصبا و فولاد هرمزگان 22 و 10 درصد) است. در این میان هرچند میزان فروش شرکت در دو سال 92 و 93 به دلیل کاهش فروش به فولاد هرمزگان حدود 12 درصد افت کرده اما این رویداد از طریق کنترل بهای تمام شده ناشی از اجرای طرح های توسعه ای و افزایش بهره وری پوشش داده شده است.

به گفته این مقام مسئول تولید سال گذشته کارخانه صنایع نسوز توکا با ظرفیت اسمی 100درصدی همراه بوده و حدود 10 هزار تن انواع جرم تولید شده است.

اعلام برنامه های آینده از زبان مدیرعامل

براساس این گزارش، محمد جواد کریمی مدیرعامل این شرکت هم با معرفی اجمالی و اعلام قابلیت های آن در اجرای خدمات نسوز چینی و سایر خدمات برای شرکت های هدف و وابستگی تنگانگ صنایع فولادی، سیمانی، پتروشیمی و پالایشی به صنعت نسوز، آینده مثبتی را متصور شد.

وی با اشاره به تولید 25 میلیون تنی فولاد در آینده ایی نزدیک و نیاز همه شرکت های صنعت به نسوز از برنامه فروش محصولات و خدمات بیشتر به این صنعت خبر داد و گفت: درحالی ظرفیت تولید شرکت بعد از بهره برداری خط تولیدجرم های آلومینی به 15 هزار تن در سال افزایش یافته که طرح توسعه دیگری برای جرم منیزیتی در دست اقدام است که با نهایی شدن این طرح ظرفیت تولید شرکت به 22 هزار تن خواهد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین باتوجه به برنامه افزایش تولید 10 میلیون تنی فولاد در هرمزگان،تولیدجرم با ظرفیت 8 هزار تن مدنظر است که هفته آینده با تحویل زمینی در منطقه ویژه اقتصادی استان هرمزگان،فرایند عملیاتی شدن آن آغاز و در چشم انداز 12 الی 14 ماهه به بهره برداری خواهد رسید.

کریمی افزود: از دیگر طرح های در دست اجرا، توسعه حجم تولید جرم های قلیایی از 7 هزار به 14 هزار تن با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی است که تا آذر سال جاری نهایی خواهد شد.

وی در واکنش به این سئوال بورس پرس مبنی برنامه عرضه اولیه سهام "کتوکا" در فرابورس و اینکه آیا قصد فروش بلوکی سهام این شرکت هم و افزایش سرمایه مدنظر است یا خیر ؟ توضیح داد: همه اطلاعات لازم ارایه و شرایط عرضه اولیه سهام  تا 10 درصد سهام معادل 7 میلیون و 200 هزار سهم فراهم شده و آمادگی عرضه در هر زمان وجود دارد اما عملی شدن به تصمیم مسئولان فرابورس بستگی دارد.

کریمی با اعلام اینکه احتمال عرضه 6 درصد سهام به دلیل تخصیص 4 درصد سهام به کارکنان هم وجود دارد که هنوز نهایی نشده افزود: درحالی برای فروش بلوکی سهام "کتوکا" برنامه ایی مدنظر نیست که فعلا" تصمیمی برای افزایش سرمایه گرفته نشده است.

برنامه های بعدی هلدینگ برای پذیرش و عرضه سهام چند شرکت

براساس این گزارش، همچنین در این جلسه اعلام شد عرضه سهام توکارنگ در برنامه های سال جاری هلدینگ توکا قرار دارد. همچنین درخواست پذیرش و عرضه سهام در فرابورس چند زیرمجموعه دیگر مانند آسیا سیرارس ،ایران ذوب، توکابتن، توسعه توکا و... ارایه شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ