کد خبر: ۱۵۸۳۶۸
۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۷/۵

توضیح بانک تجارت درباره شرکت ورشکسته و آماده فعالیت مجدد

توضیح بانک تجارت درباره شرکت ورشکسته و آماده فعالیت مجدد

بانک تجارت درباره وضعیت شرکت سبلان‌پارچه در سنوات قبل توضیح داد و برای همکاری جهت از سرگیری فعالیت کامل آن در سال جاری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک تجارت اعلام کرد: شرکت سبلان‌پارچه در سنوات قبل از تسهیلات ارزی صندوق‌ذخیره‌ ارزی و تسهیلات ریالی استفاده کرده که به دلیل عدم ایفای تعهدات، بدهی به‌ تعویق درآمده و به‌دلیل سوء‌مدیریت و مشکلات ایجاد‌شده ناشی از عدم‌پرداخت حقوق کارگران و طلبکاران شرکت در استان و به‌رغم میل بانک در سنوات گذشته بر اساس تصمیم شورای‌تامین استان، اداره کارخانه به بانک تجارت واگذار شد.

پس از راه‌اندازی کارخانه توسط بانک، همزمان با فعالیت کارخانه و بر اساس درخواست طلبکاران‌ سابق از مرجع قضایی، نهایتا حکم ورشکستگی شرکت به تاریخ سال ۸۸ صادر و قطعی شد. در همین راستا بانک با تنظیم قرارداد اجاره با اداره تصفیه نسبت به ادامه فعالیت امور کارخانه اقدام کرده لکن اداره تصفیه با طرح دعوی به طرفیت بانک با فسخ قرارداد بانک، کارخانه را به اجاره اشخاص غیر واگذار کرد. با این اقدام اداره تصفیه، عملا بانک هیچ‌گونه اختیاری نسبت به کارخانه، فعالیت و اشتغال آن نداشته و ندارد.

در راستای صدور حکم ورشکستگی کارخانه، اقدامات قانونی بانکی جهت وصول مطالبات از زمان صدور حکم ورشکستگی متوقف و تاکنون کارخانه مذکور به بانک منتقل نشده است.

اداره امور کارخانه از سال ‌۸۹ و بعد از حکم ‌ورشکستگی در اختیار اداره تصفیه و ورشکستگی بوده و بانک در این مدت با انجام مذاکرات و تشکیل جلسات مکرر با مسئولان اداره‌تصفیه با حضور مقامات استانی برخی از مطالبات بستانکاران را ‌به‌رغم عدم‌مالکیت بانک نسبت به شرکت پرداخت کرده است. لکن اداره تصفیه و ورشکستگی با اجاره کارخانه تاکنون از مزایده یا واگذاری کارخانه خودداری کرده و نه‌تنها مطالبات این بانک تعیین‌تکلیف نشده بلکه عملا با این اقدامات، ماشین‌آلات در حال مستهلک‌ شدن و کارخانه با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند.

بانک در سنوات گذشته نهایت همکاری با مسئولان استان و اداره تصفیه جهت جلوگیری از تعطیلی کارخانه را معمول داشته است. همچنین به‌منظور تعیین‌تکلیف وضعیت کارخانه، مکاتبات و پیگیری‌های زیادی با قوه‌‌قضائیه و نهاد‌های ذی‌ربط انجام داده که تاکنون منتج به نتیجه نشده است.

سال‌ها است کارخانه سبلان‌پارچه تحت‌اختیار اداره تصفیه و ورشکستگی قرار دارد و بانک قانونا حق هیچ‌گونه ورود و دخالت در اجاره، اشتغال و فعالیت‌های کارخانه را نداشته و ندارد و مطالبات بانک هم به‌دلیل عدم تعیین‌تکلیف کارخانه توسط اداره تصفیه همچنان معوق و لاوصول باقی‌مانده است. اظهارات مدیر‌سابق کارخانه درخصوص عدم‌ پاسخگویی یا برخوردهای غیرحرفه‌ای و... بانک، در سال‌های اخیر صحت نداشته و مشارالیه در این سال‌ها به دلیل عدم‌ اختیار بانک در کارخانه هیچ‌گونه مراجعه‌ای به مدیریت بانک نداشته است.

بانک تجارت آمادگی دارد با وجود اینکه کارخانه سبلان‌پارچه در اختیار اداره تصفیه و ورشکستگی است نسبت به انجام همکاری و مساعدت‌های لازم برای از سرگیری فعالیت کامل سبلان‌پارچه در سال جهش تولید اقدام کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ